ابراز تاسف سازمان ملل از حمله پلیس اسرائیل به مراسم تشییع “ابوعاقله”/ بایدن: تحقیقات آغاز شود

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در اولین واکنش به درگیری‌های در مراسم تشییع “شیرین ابوعاقله” خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره که در تیراندازی نیروهای اسرائیلی کشته شد، انجام تحقیقات درباره این باره را خواستار شد.

به گزارش نخ نیوز به نقل از ایسنا، به نقل از صدی البلد، بایدن در جمع خبرنگاران گفت: “من از همه جزئیات در مورد آنچه در مراسم تشییع جنازه شیرین ابوعاقله رخ داد اطلاع ندارم، اما می‌دانم که باید تحقیقات آغاز شود.”
پیشتر کاخ سفید از خشونت‌های پلیس اسرائیل در مراسم تشییع جنازه خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره ابراز تاسف کرد.
جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت: «ما همه این تصاویر را دیده‌ایم. آن‌ها بسیار ناراحت‌کننده هستند. ما از درگیری در مراسمی که باید یک مراسم خاکسپاری آرام باشد، متأسفیم.»
همزمان رسانه‌های آمریکایی از جمله وب سایت «آکسیوس» فاش کردند که واشنگتن به دولت اسرائیل اعتراض خود را درباره اقدامات پلیس اسرائیل حین مراسم تشییع جنازه شیرین ابوعاقله اطلاع داده است.
گزارش ها حاکی از آن است که حالتی از خشم و ناامیدی در بین مقامات دولت بایدن نسبت به اقدامات مقامات اسرائیل وجود دارد.
شیرین ابوعاقله، ۵۱ ساله، صبح چهارشنبه بر اثر جراحات شدیدی که از ناحیه سر حین پوشش خبر یورش نیروهای اسرائیلی به اردوگاه آوارگان جنین به وی وارد شده بود، جان باخت.
روز جمعه، پلیس اسرائیل اقدام به ضرب و شتم جمعیتی کرد که تابوت شرین ابوعاقله  را از بیمارستان قدس خارج می‌کردند. نیروهای اسرائیلی همچنین به شرکت کنندگان در تشییع جنازه حمله کردند.
در این راستا، سخنگوی سازمان ملل گفت که این سازمان یک کلیپ ویدیویی “تکان دهنده” را مشاهده کرده است که حاکی از خشونت پلیس اسرائیل حین تشییع جنازه شیرین ابوعاقله است.
او افزود: این برای ما بسیار تکان‌دهنده است. سازمان ملل از دولت اسرائیل می‌خواهد که از حق آزادی تجمعات مسالمت آمیز محافظت کند.
سخنگوی سازمان ملل افزود: “معلوم است، مانند همه موارد، ما می‌خواهیم مطمئن شویم که حقوق اولیه آزادی تجمع و البته حق آزادی تجمع مسالمت آمیز محافظت می شود.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا