عرضه گرافیک‌های دسکتاپی Arc Alchemist بازهم به تعویق افتاد

طبق گزارش‌ها، تاریخ عرضه‌ی گرافیک‌های دسکتاپی سری Arc Alchemist اینتل شامل مدل‌های A770 ،A750 ،A580 و A380 تا اواخر سه‌ماهه‌ی دوم یا اوایل سه‌ماهه‌ی سوم به‌تعویق افتاد.

اینتل اوایل اسفند ۱۴۰۰ و در رویداد Investor Meeting 2022 گرافیک‌های دسکتاپ Arc Alchemist را معرفی کرد. در ابتدا قرار بود تیم آبی گرافیک‌های دسکتاپی Arc Alchemist را در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۲ عرضه کند؛ اما بعد از مدتی گزارش‌هایی منتشر شد که از به‌تعویق‌افتادن این تاریخ تا اوایل سه‌ماهه‌ی دوم خبر می‌داد. حالا به‌گزارش VideoCardz، به‌نظر می‌رسد که عرضه‌ی این گرافیک‌های بازهم به زمانی دیرتر موکول شده است.

افشاگری به‌نام Enthusiastic Citizen که اطلاعات محرمانه و دقیقی از اینتل منتشر می‌کند، در گزارش جدیدش اعلام کرد که عرضه‌ی گرافیک‌های دسکتاپی سری Arc Alchemist بازهم به‌تعویق افتاده است.

در اوایل فروردین و هم‌زمان با عرضه‌ی پردازنده‌های گرافیکی موبایل سری Arc A خود، اینتل اعلام کرد که کارت‌های گرافیک‌ این سری نیز امسال از راه می‌رسند. بااین‌حال، این شرکت از هرگونه به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات رسمی درباره‌ی گرافیک‌های دسکتاپی خود خودداری می‌کند و علاقه‌مندان نیز برای اطلاع از خبر‌های مربوط به این محصولات به‌ناچار به شایعات روی می‌آورند.

روز ۲۵ فروردین، نتایج بنچمارک گیک‌بنچ کارت گرافیک مدل Arc A770 از این سری منتشر شد که برخی از مشخصات این محصول را فاش کرد. نتایج بنچمارک حاکی از آن بود که پردازنده گرافیکی این کارت به ۵۱۲ واحد اجرایی و ۳۲ هسته Xe مجهز است. حجم حافظه‌ی ویدئویی این کارت گرافیک نیز ۱۲٫۷ گیگابایت گزارش شد که احتمالاً در اصل ۱۶ گیگابایتی بوده و مابقی آن به منابع دیگری تخصیص داده شده است.

در گیک‌بنچ به فرکانس پایه‌ی Arc A770 اشاره‌ای نشده بود؛ اما فرکانس بوست این کارت گرافیک را ۲٬۴۰۰ مگاهرتز نشان می‌داد. Enthusiastic Citizen این بنچمارک را به‌همراه اطلاعاتی درباره‌ی سه مدل به‌اشتراک گذاشت:

  • عرضه‌ی کارت‌های گرافیک دسکتاپی Arc Alchemist تا اواخر سه‌ماهه‌ی دوم یا اوایل سه‌ماهه‌ی سوم به‌تعویق افتاده‌ است. اینتل تأیید کرده بود که نسخه‌ی Limited Edition این گرافیک‌ها را تابستان امسال عرضه می‌کند و زمانی برای عرضه‌ی گرافیک‌های دسکتاپ معمولی ارائه نکرده بود. با‌‌‌توجه‌‌به سابقه‌ی بد اینتل در عرضه‌ی گرافیک‌های موبایل Arc A موبایل، دیگر نمی‌توان به وعده‌های اینتل اعتماد کرد و با درنظرگرفتن این موضوع، شایعات درباره‌ی تأخیر در عرضه‌ی کارت‌های گرافیک دسکتاپ نیز بسیار منطقی به‌نظر می‌رسد.
  • گرافیک‌های دسکتاپ در ابتدا در چهار مدل عرضه می‌شوند و احتمال معرفی نسخه‌ی پنجمی نیز وجود دارد. چهار گرافیک دسکتاپی تأیید‌شده عبارت‌اند از: A770 ،A750 ،A580 و A380. مدل A770 از بین این کارت‌های گرافیک با عملکردی مشابه RTX 3060 Ti، مدل پرچم‌دار محسوب می‌شود. برخی شایعات به عرضه‌ی نسخه‌ی سریع‌تر دیگری نیز اشاره می‌کنند که ممکن است همان مدل‌های Limited Edition گفته شده باشد. با‌‌‌توجه‌‌‌به اینکه حافظه‌ی ویدئویی مدل A770 کمتر از ۱۶ گیگابایت گزارش شده است و برخی معتقدند که این نتایج به حافظه‌ای برابر با ۱۶ گیگابایت اشاره می‌کند، احتمال عرضه‌ی مدلی ۱۲ یا ۱۰ گیگابایتی نیز هنوز وجود دارد.
  • مدل Arc A750 به ۴۴۸ واحد اجرایی Xe مجهز است و مانند مدل A580 از ۸ گیگابایت حافظه‌ی GDDR6 بهره می‌برد. این گزارش مدل A380 را کُندترین گرافیک دسکتاپی سری Arc Alchemist معرفی می‌کند که عملکردی مشابه گرافیک دسکتاپی Radeon RX 6400 ای‌ام دی ارائه می‌کند.

در گزارش این افشاگر، اطلاعاتی درباره‌ی نسخه‌ی Limited Edition این گرافیک‌ها دیده نمی‌شود، بااین‌حال، می‌توان اطمینان داشت که این نسخه به ۸ ماژول حافظه GDDR6 مجهز است و ظرفیتی ۱۶ گیگابایتی ارائه می‌کند. این نسخه می‌تواند همان مدل A780 شایعه‌شده یا نسخه‌ بهبودیافته‌ای از مدل A770 با حافظه‌ای بیشتر باشد.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x