‌ کرملین: جدول زمانی مشخصی برای دیدار پوتین و زلنسکی وجود ندارد

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که هنوز جدول زمانی مشخصی برای نشست احتمالی بین رئیس جمهور روسیه و رئیس جمهور اوکراین وجود ندارد.

به گزارش نخ نیوز به نقل از ایسنا، به نقل از روسیا الیوم،‌ دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (پنجشنبه) به خبرنگاران گفت که موضع مسکو در مورد امکان برگزاری این نشست همچنان ثابت است و توضیح داد که چنین نشستی تنها پس از تنظیم توافقی که اجازه پایان دادن به خصومت‌ها بین دو طرف را می‌دهد، می‌تواند برگزار شود.
وی افزود؛ تابحال هیچگونه جدول زمانی مشخصی جهت دیدار ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی خود، وجود ندارد.
پسکوف اضافه کرد: قبلاً تاکید کرده‌ایم که جلسه در بالاترین سطح باید با تکمیل کار برای تهیه متن توافقنامه، هماهنگی و امضای آن توسط مقامات عالی‌رتبه انجام شود و تنها پس از آن می‌توان درباره نشست در بالاترین سطح صحبت کرد.
این در حالی است که پیشرفت‌هایی در مذاکرات جاری بین روسیه و اوکراین در جریان نشستی به میزبانی استانبول ترکیه، سه شنبه گذشته، صورت گرفته است.
در ادامه این دور مذاکرات، روسیه در چارچوب عملیاتی که در ۲۴ فوریه در اوکراین آغاز شد، از کاهش فعالیت‌های نظامی خود در محورهای کی‌یف و چرنیهوف خبر داد.
از طرفی هیئت اوکراینی به صورت کتبی تایید کی‌یف را با برخی از خواسته‌های اولیه مطرح شده از سوی مسکو، از جمله کنار گذاشتن اوکراین از ایده پیوستن به ناتو در ازای ضمانت‌های امنیتی از سوی گروهی از کشورها را تایید کرد.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x