وانگ یی: بحران اوکراین، انفجار مشکلات امنیتی انباشته‌شده در اروپاست

وزیر امور خارجه چین امروز (چهارشنبه) گفت، پکن معتقد است باید از بحران کنونی در اوکراین درس گرفت و این کار باید از طریق واکنش به نگرانی‌های مشروع امنیتی تمام طرف‌ها و ایجاد یک سیستم امنیتی موثر و قوی در اروپا باشد.
به گزارش نخ نیوز به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در دیدار با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: در درازمدت، باید از بحران اوکراین درس گرفت، نگرانی‌های امنیتی مشروع همه طرف‌ها باید بر اساس اصول احترام متقابل و تقسیم‌ناپذیری امنیت مورد توجه قرار گیرد، یک سیستم امنیتی متوازن، موثر و پایدار اروپایی باید از طریق گفت‌وگو ایجاد شود. و باید مذاکرات و نظم بلندمدت و ثبات پایدار در اروپا حاصل شود.

لاوروف امروز برای سفری دو روزه به منظور شرکت در سومین کنفرانس وزارتی همسایگان افغانستان و گروه گسترده‌تر که شامل روسیه، چین، ایالات متحده و پاکستان می‌شود، وارد چین شد.

وزیر امور خارجه چین همچنین تاکید کرد بحران کنونی در اوکراین، انفجار مشکلات امنیتی انباشته‌شده در اروپاست. او گفت: مشکلات اوکراین ریشه‌ها و دلایل تاریخی پیچیده‌ای دارد. این انفجار جنجال‌ها در حوزه امنیتی است که مدت‌های مدید در اروپا تجمیع شده بود. این هم چنین نتیجه جنگ سرد و ذهنیت بن‌بست گروهی است. چین همواره حامی یک جهان چندقطبی و دموکراتیزه شدن سیستم روابط بین‌المللی است و همواره از اهداف و اصول منشور سازمان ملل دفاع کرده است و همواره به موضع عینی و منصفانه در مسائل بین‌المللی پایبند بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا