۶۰ کشته در درگیری‌های جنوب سودان/تظاهرات در خارطوم علیه حکومت نظامی

مقامات سودان بعد از درگیری‌های قبیله‌ای خونین در دو شهرک واقع در ایالت النیل الازرق (نیل آبی) که ۶۰ کشته برجای گذاشت ممنوعیت آمد و شد اعلام کردند. همچنین نیروهای امنیتی این کشور روز یکشنبه برای متفرق کردن معترضان جنوب خارطوم به سمت آنها گاز اشک آور شلیک کردند.

به گزارش نخ نیوز، به نقل از الجزیره، گروهی از معترضان سودانی پیشتر در پاسخ به فراخوان “کمیته‌های مقاومت خارطوم” در منطقه “باشدار” تجمع کردند تا با برگزاری تظاهراتی به سمت کاخ ریاست جمهوری در مرکز خارطوم حرکت کنند.
تظاهراتی که گروه‌های مقاومت برای درخواست پایان حکومت نظامی و تحویل قدرت به غیر نظامیان فراخوان برگزاری آن را داده بودند ظهر روز یکشنبه آغاز شد.
نیروهای امنیتی سودان نیز پیش از آغاز تظاهرات در خیابان‌های خارطوم مستقر شدند و بلوک‌های بتنی را بر روی پل‌هایی که پایتخت را به حومه آن متصل می‌کند قرار دادند تا مسیرهای اصلی منتهی به مقر فرماندهی ارتش که محل برگزاری تظاهرات است، مسدود کنند.
سودان از ۲۵ اکتبر شاهد برپایی تظاهرات مردمی با درخواست برای بازگشت حکومت دموکراتیک مدنی ومخالفت با اقدامات فوق العاده‌ای است که رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان اتخاذ کرده و مخالفان آن را کودتا می‌خوانند.
مقامات سودان بعد از آغاز درگیری‌های قبیله‌ای چند روزه که ۶۰ کشته و ۱۵۷ زخمی برجای گذاشت روز شنبه از ممنوعیت آمد و شد شبانه در دو شهرک واقع در ایالت نیل آبی در جنوب شرقی سودان و نزدیک مرزهای اتیوپی خبر دادند.
در جریان این درگیری‌ها ۱۶ مغازه تخریب و ممنوعیت آمد و شد شبانه در دو شهر الدمازین و الروصیرص اعلام شد.
فولکر پرتس، رئیس نمایندگی سازمان ملل در سودان در توییتی ضمن ابراز نگرانی نسبت به خشونت‌ها در سودان؛ گروه‌ها در ایالت نیل آبی را به خویشتن‌داری و خودداری از انتقام ترغیب کرد.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x