فوتبالی با عجیب‌ترین قوانین تاریخ در انگلیس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ ۳۱ مارس ۱۸۶۶ (۱۱ فروردین ۱۲۴۵) یکی از مهم ترین مسابقات تاریخ فوتبال برگزار در بترسی پارک لندن برگزار شد. اولین دیدار رسمی زیر نظر اتحادیه فوتبال انگلیس میان تیم شفیلد و لندن انجام شد.

ویلیام چسترمن از باشگاه شفیلد پیشنهاد برگزاری این مسابقه را به اتحادیه فوتبال انگلیس داد. در حالی که قوانین مشخصی برای فوتبال وجود نداشت اما برای این دیدار قوانینی چون ۱۱ بازیکن برای هرتیم، ۹۰ دقیقه مسابقه در نظرگرفته شد.

چسترمن کاپیتان شفیلد

در این مسابقه هر بازیکنی مجاز بود توپ را با دست بگیرد یا ضربه بزند (اما پرتاب توپ و دویدن با توپ ممنوع بود)، پرتاب را می توان با یک دست گرفت. توپ به اولین تیمی تعلق می گرفت که توپ را پس از خارج شدن از بازی لمس کند. ضربه کرنر وجود نداشت. هر زمان که توپ به پشت خط دروازه می رفت (صرف نظر از اینکه کدام تیم توپ را لمس کرده بود) یک ضربه گل اعلام می شد. هیچ مجازاتی برای نقض قوانین وجود نداشت (و در نتیجه هیچ ضربه آزاد یا پنالتی). طبق قانون آفساید باید سه حریف بین یک بازیکن و دروازه حریف قرار بگیردند!

اطلاعات دقیقی از نتیجه بازی وجود ندارد و بعضی منابع اعلام کردند که بازی به خاطر بارندگی و تگرگ ناتمام مانده است و منبع دیگر می گوید شفیلد حاضر به ترک زمین نشده است.

فوتبالی با عجیب‌ترین قوانین تاریخ در انگلیس/عکس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا