تجربه گذار موفق از استارت‌آپ به اسکیل‌آپ در ویدئوکست شعاع

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری شریف، ویدئوکست شعاع یک برنامه گفت‌وگو‌‌محور است که توسط آرمان صفایی اجرا و هدایت شده است و با حمایت پارک علم و فناوری دانشگاه شریف به‌صورت هفتگی و مستمر هر دوشنبه از طریق پلت‌فرم‌های ویدئویی و صوتی مثل یوتیوب، کست‌باکس، گوگل‌پادکست، آپارات و… پخش می‌شود. هدف از این برنامه پرداختن به موضوعات و چالش‌هایی است که تاکنون در فضای کسب‌و‌کارهای نوآورانه کمتر درباره آنها گفت‌و‌گو شده است.

آرمان صفایی، میزبان ویدئوکست شعاع، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل پلت‌فرم رپورتاژآگهی تریبون است که در حوزه تبلیغات آن‌لاین فعالیت می‌کند. وی درباره ساخت این ویدئوکست گفت: هدف از این برنامه پر کردن فضاهای خالی محتوایی حوزه کسب‌وکار و کارآفرینی نوآورانه است و این مهم را از طریق گفتگو با کارآفرینان استارت‌آپی و انتقال تجربه زیسته آن‌ها دنبال کرده‌ایم. برنامه شعاع در چندین فصل تولید شده و در حال پخش است. هدف اصلی شعاع در فصل اول، تمرکز بر موضوع مقیاس‌پذیری استارت‌آپ‌ها و چالش‌های آن است. به‌نوعی شعاع در تلاش است نمونه فارسی و ایرانی مجموعه پادکست‌های مشهور Masters of Scale آقای رید هافمن بنیان‌گذار لینکداین باشد که در هر قسمت آن میلیون‌ها شنونده در دنیا از داستان مقیاس‌یافتگی کسب‌وکارهای بزرگ می‌آموزند.

صفایی درباره موضوع مقیاس‌پذیری استارت‌آپ‌ها افزود: متأسفانه از بین استارت‌آپ‌هایی که فعالیت‌ خود را شروع می‌کنند تعداد اندکی شانس گذار از استارت‌آپ و رسیدن به فاز مقیاس‌پذیری یا اسکیل‌آپ را دارند، به‌عبارتی نرخ تبدیل استارت‌آپ به اسکیل‌آپ عددی کمتر از ۱۰ درصد است، ازاین‌رو تلاش شعاع بر این بوده است بتواند تجربیاتی را منتقل کند که در بالا رفتن این احتمال حتی اندکی کمک‌کننده باشد، چرا که مهم‌ترین منبع یک کارآفرین، عمر و زمان او باشد که هدررفت آن جبران‌ناپذیر است و چه‌‌بسا امیدهایی را ناامید خواهد کرد.

ایشان اظهار کرد: امروزه محتوای فارسی در حوزه کارآفرینی و استارت‌آپی نسبت به قبل از نظر کمیت و کیفیت ارتقا پیدا کرده است. شعاع نیز می‌تواند با بیان مواردی که کمتر به آنها پرداخته شده است به‌ویژه در حوزه اسکیل‌آپ، به‌عنوان یک مکمل عمل کند.

وی همچنین درباره مخاطبان این برنامه ابراز کرد: مخاطبان شعاع علاقه‌مندان و فعالان حوزه کارآفرینی و کسب‌وکارهای استارت‌آپی هستند. افرادی که وارد میدان شده‌اند و تیم و محصول اولیه خود را روانه بازار کرده‌اند می‌توانند از دل‌گفته‌های میهمانان شعاع، الگوی ذهنی و نوع بینش و نگرش کارآفرینان به مسئله مقیاس‌پذیری کشف کنند و متناسب با محیط خود، درس‌آموخته داشته‌ باشند و تصمیمات بهتری بسازند.

صفایی گفت: تلاش بر آن است که در ویدئوکست شعاع بیشتر از آن‌که تکنیک و فرمول‌ موفقیت بیان شود، نوع نگاه و بینش کارآفرینان به مسائل استخراج و منتقل شود. در قسمت‌های آینده نیز تخصصی‌تر حوزه‌های مختلف عملکردی شرکت‌ها مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و کارآفرینان باتجربه سعی می‌کنند مواردی را بیان کنند که کمتر شنیده شده است.

صفایی درباره تجربه همکاری با پارک علم و فناوری شریف نیز گفت: از دوران دانشجویی افتخار یادگیری و همکاری در فضای پارک علم و فناوری شریف را داشته‌ام و تا امروز تلاش کرده‌ام در فعالیت‌های ترویجی و آموزشی گوناگون پارک تا حدی کمک باشم، اخیراً نیز این افتخار را داشتم که با حمایت و اعتماد مدیران بلندنظر پارک شریف، تولید برنامه شعاع را پیش ببریم.

تا کنون چند قسمت از ویدیوکست شعاع پخش شده است که از طریق کانال پارک علم و فناوری شریف در آپارات، یوتیوب و یا کست‌باکس با شناسه shariftechpark قابل مشاهده و معرفی به علاقه‌مندان است.

 

اخبار مرتبط

0 0 رای
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x