۳۷۴ هزار خودرو مسافران نوروزی وارد استان بوشهر شد

به گزارش جمعه نخ نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، محمدهادی رستمیان در نشست راهبری ایمنی ترافیک استان در سال جدید با حضور رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور اظهار کرد: حجم مسافران نوروزی به استان بوشهر افزایش قابل توجهی یافته که در این راستا زیرساخت‌های اقامتی برای رفاه گردشگران ایجاد شده است.

وی بیشترین خودروهای وارد شده به استان بوشهر را متعلق به استان‌های فارس، اصفهان، تهران، کهگیلویه و بویراحمد دانست و افزود: استان بوشهر در این چند روز پذیرای میهمان از ۳۰ استان بوده است.

معاون عمرانی استاندار بوشهر ادامه داد: از ۲۵ اسفندماه تاکنون از طریق ۱۱۶ پرواز در فرودگاه بوشهر ۱۱ هزار و ۲۵۵ مسافر جابه جا شده است.

وی حجم ورود مسافران به شهر بوشهر در شب گذشته را بسیار بالا اعلام کرد و ادامه داد: شب گذشته علاوه بر اماکن اقامتی، هتل‌ها، مهمانسراها و کمپ‌های نوروزی، درب‌های زیارتگاه‌ها از جمله امام‌زاده محمد باقر(ع) و امامزاده قاسم (ع)بر روی مسافران باز شده این مکان‌ها پذیرای میهمانان بودند.

رستمیان امکانات بوم‌گردی را از دیگر اقدامات نوروزی استان نام برد و عنوان کرد: در ۲۷ روستا استان بوشهر امکانات بوم‌گردی ایجاد شد که در این چند روز مورد استقبال تعداد قابل توجهی مسافر بوده‌اند.

معاون عمرانی استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: همچنین اسکان مسافر از ۲۵ اسفند تاکنون در ۴ هزار کلاس ۵۰۰ مدرسه در استان انجام شده است.

وی بیان کرد: در حوزه حمل و نقل جاده‌ای و اتوبوسرانی تاکنون ۹۳ هزار مسافر با ۳ هزار و ۹۱۶ دستگاه اتوبوس وارد استان بوشهر شده است.

رستمیان با بیان اینکه برخی شرکت‌ها و بخش‌های خصوصی با اتوبوس‌های غیر استاندارد اقدام به جابجایی مسافر و ورود به استان می‌کنند از اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راه استان خواست بر اتوبوس‌های حامل مسافر نظارت داشته باشند و وضعیت فنی اتوبوس‌ها را بررسی و مانع تردد اتوبوس‌های فاقد استاندارد شوند.

وی تاکید کرد: با توجه به وضعیت هشدار نارنجی هواشناسی بوشهر از شهرداری و مرزبانی خواست از جابجایی قایق‌های تفریحی در این شرایط در خلیج‌فارس جلوگیری شود.

رستمیان ادامه داد: از مسافران نیز انتظار است از گردشگری دریایی و استفاده از قایق پرهیز کنند و سعی شود با رعایت اصول ایمنی در کنار سواحل از خلیج فارس لذت ببرند تا با خاطره خوبی استان بوشهر را ترک کنند.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x