پلیس راهور قزوین: برای استفاده از پارکینگ‌های شهری فرهنگسازی شود

سرهنگ مهرداد حسن پور روز سه‌شنبه در گزارش نخ نیوز افزود : چندین پارکینگ در هسته مرکزی شهر وجود دارد که اگر برای استفاده از آن فرهنگسازی شود، فضای شهری با کاهش ترافیک و ترددهای بی رویه خودرو روبرو می‌شود.

وی در پاسخ به این موضوع که چرا ورودی پارکینگ‌های طبقاتی دارای شیب تندی است، گفت: من هم این مورد را مشاهده کرده‌ام که برخی از پارکینگ‌ها دارای شیب بسیار تندی هستند، اما این یک موضوع مهندسی است و سازمان نظام مهندسی ساختمان و سایر دستگاه‌های متولی باید آن را بررسی کرده و به مهندسان ناظر این مهم را متذکر شوند.

سرهنگ حسن پور بر برخورد با خودروهایی که درون پیاده روها پارک می‌کنند تاکید کرد و گفت: پلیس در خصوص پیاده روها بی تفاوت نیست و با اقتدار با متخلفان برخورد می‌کند، اما چون جریمه‌ها الکترونیکی صادر می‌شود چندان برای دیگر شهروندان محسوس نیست.

این مسؤول انتظامی در ادامه با بیان اینکه پارکینگ حاشیه خیابان‌ها توسط خودروهای متصدیان اصناف تکمیل شده است، گفت: باید کاری کنیم که شهروندان بتوانند به جای پارک دوبل به نحو مقتضی از فضاهای شهری استفاده کنند که لازمه آن کار فرهنگی و تغییر کارکردهای شهری است.

سرهنگ حسن پور تصریح کرد: متاسفانه ساختار شهر قزوین به گونه‌ای است که بافت اداری، تجاری و پزشکی درون هسته مرکزی شهر متمرکز شده و این باعث می‌شود تا روزانه خودروهای بسیاری به مرکز شهر تردد کنند، درحالی که می‌توان با برنامه ریزی از این به بعد مجوز واحدهای تجاری و اداری را در نقاط دیگر شهر صادر کرد.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x