سفارت اوکراین در آمریکا: آمریکایی‌ها می‌خواهند به نبرد با روسیه بپیوندند

بر اساس گزارش منابع خبری، سفارت اوکراین اعلام کرده است که دیپلمات‌های اوکراینی در منطقه جورج تاون پایتخت آمریکا، پیشنهاد هزاران نفر را که حاضرند به صورت داوطلبانه برای اوکراین بجنگند، دریافت کرده اند.

این در حالی است که دولت دموکرات جو بایدن بارها اعلام کرده است  قصد ندارد نیروهای آمریکایی را برای جنگ با روسیه چه در روی زمین و چه در هوا به اوکراین اعزام کند.

مقامات آمریکایی در عین حال می گویند از هر وجب از زمین که مربوط به قلمرو ناتو باشد، دفاع خواهند کرد و به میلیاردها دلار کمک‌های امنیتی بشردوستانه و حمایت نظامی که از قبل برای اوکراین فراهم کرده‌اند، ادامه خواهند داد.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

مطالب مرتبط

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x