اجرای آزمایشی قابلیت برگزاری نظرسنجی در گروه‌های واتساپ

طبق برخی گزارش‌ها، واتساپ قصد دارد مانند تلگرام، امکان برگزاری نظرسنجی را در چت‌های گروهی فراهم کند.

واتساپ اخیراً برای بهینه‌سازی پلتفرم خود و تغییرات و قابلیت‌های جدیدی را آزمایش می‌کند. به‌گزارش Phonearena، این پیام‌رسان در آخرین تلاشش قصد دارد قابلیت برگزاری نظرسنجی را به چت‌های گروهی اضافه کند. این قابلیت از سال‌ها پیش در اپلیکیشن تلگرام وجود داشت و اگر با موفقیت در نسخه‌ی بتای واتساپ پیاده‌سازی شود، می‌تواند به نسخه‌ی پایدار راه پیدا کند.

برگزاری نظرسنجی در چت‌های گروهی

برگزاری نظرسنجی‌ها روشی عالی برای تعامل کاربران با‌هم محسوب می‌شود و تصمیم‌گیری یا دانستن نظر افراد گروه را امکان‌پذیر می‌کند. تلگرام اپلیکیشن پیام‌رسان محبوبی است که از مدت‌ها پیش از این قابلیت بهره می‌برد و حالا واتساپ هم تصمیم گرفته است تا این امکان را برای کاربران پلتفرمش پیاده‌سازی کند. طبق گفته‌ی وب‌سایت WABetaInfo، این قابلیت اولین‌بار در نسخه‌ی بتای ۲.۲۲.۶.۷۰ عرضه شده و هنوز در حال توسعه است.

قابلیت برگزاری نظرسنجی در واتساپ، تنها برای گروه‌ها دردسترس خواهد بود و مانند تمام پیام‌های دیگر این پلتفرم، پاسخ‌هایی که کاربران در نظرسنجی به‌اشتراک می‌گذارند، رمزگذاری می‌شود. این یعنی تنها افراد گروه می‌توانند به نظرسنجی و نتایج آن دسترسی داشته باشند.

WhatsApp testing polls for Group Chats

با‌‌‌توجه‌‌به اسکرین‌شاتی که در وب‌سایت WABetaInfo منتشر شده است، این قابلیت در رابط کاربری جدیدی با فیلد متنی برای مطرح‌کردن سؤال ایجاد می‌شود و با یک دکمه ایجاد نظرسنجی و یک دکمه لغو همراه است.

این ویژگی هنوز در دست توسعه قرار دارد و کاملاً پیاده‌سازی نشده است؛ بنابراین، هنوز مشخص نیست که چه محدودیت‌هایی برای تعداد پاسخ‌ها وجود خواهد داشت یا چه مدت‌ زمانی برای شرکت در نظرسنجی در نظر گرفته خواهد شد یا حداکثر گزینه‌های نظرسنجی چه تعداد خواهد بود. واتساپ هنوز تاریخی رسمی برای انتشار عمومی این قابلیت اعلام نکرده است و طبق روال، تا زمان رفع‌شدن تمام باگ‌ها، تنها کاربران نسخه‌ی بتا می‌توانند نحوه‌ی عملکرد آن را مشاهده کنند.

جست‌وجوی در پیام‌های واتساپ

قابلیت برگزاری نظرسنجی فعلاً فقط برای نسخه‌ی iOS پبام‌رسان واتساپ مشاهده شده است؛ اما این بدان‌معنا نیست که چنین قابلیتی به سیستم‌عامل اندروید‌ راه پیدا نخواهد کرد. دراین‌بین، واتساپ قابلیت کاربردی دیگری را نیز آزمایش می‌کند که فرایند جست‌وجوی عبارتی خاص را در این پلتفرم ساده‌تر می‌سازد.

در‌حال‌حاضر، کاربران برای جست‌وجو در واتساپ باید ابتدا صفحه‌ی مربوط به چتی خاص یا چت گروهی را پیدا و سپس با انتخاب منو سه‌نقطه، در قسمت جست‌وجو عبارت مدنظرشان را وارد کنند. حالا به‌نظر می‌رسد که واتساپ در به‌روز‌رسانی آینده‌اش راهی ساده‌تر برای جست‌وجوی عبارتی خاص دراختیار کاربر خواهد گذاشت.

واتساپ قصد دارد در نسخه‌ی بتای ۲.۲۲۶.۳ اپلیکیشن اندروید خود، میان‌بر جست‌وجوی جدیدی را اضافه کند که امکان جست‌وجو را در صفحه‌ی اصلی این پلتفرم فراهم و کاربر را از رفتن به گروه یا چتی خاص بی‌نیاز می‌کند.

باید توجه کرد که قابلیت‌های یاد‌شده همگی ابتدا در نسخه‌ی بتا عرضه می‌شوند و ممکن است بعد از توسعه و قبل از انتشار رسمی تغییر کنند.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x