ارسال هشدار مایکروسافت برای دستگاه‌های ناسازگار با ویندوز ۱۱

مایکروسافت برای دستگاه‌های ناسازگار با ویندوز ۱۱ که این سیستم‌عامل را نصب کرده‌اند، هشدار ارسال می‌کند.

ویندوز ۱۱ اکتبر ۲۰۲۱ منتشر شد و اکنون برای همه‌ی دستگاه‌های دارای پیش‌نیازهای مدنظر مایکروسافت دردسترس قرار گرفته است. البته اگر سیستم شما الزامات مورد نیاز برای اجرای ویندوز ۱۱ را برآورده نمی‌کند، می‌توانید با ایجاد تغییری ساده در رجیستری این سیستم‌عامل را نصب و اجرا کنید.

به‌گزارش Mspoweruser، اگر شما هم جزو آن‌ دسته افرادی هستید که ویندوز ۱۱ را روی سیستمی نصب کرده‌اید که پیش‌نیازهای لازم را ندارد‌، برنامه‌ی تنظیمات ویندوز هشدار جدیدی برای شما خواهد فرستاد. با‌توجه‌به بیلد‌های پیش‌نمایش ویندوز ۱۱، در سربرگ بخش تنظیمات پیام هشداردهنده‌‌ای وجود دارد که به کاربران اطلاع می‌دهد دستگاهی که از آن استفاده می‌کنند، حداقل سخت‌افزار موردنیاز برای اجرای این سیستم‌عامل را برآورده نمی‌کند.

درحال‌حاضر، این هشدار در صفحه‌ی اصلی برنامه‌ی تنظیمات ظاهر می‌شود و به‌نظر خطای فعال‌سازی نیست. مایکروسافت می‌تواند این پیام را به‌گونه‌ای گسترش دهد که هشداری درباره‌ی عواقب احتمالی ادامه‌ی اجرای ویندوز ۱۱ روی سیستم‌های پشتیبانی‌نشده به کاربر نمایش داده شود.

با کلیک روی این هشدار، به صفحه‌ی دیگری هدایت خواهید شد که در آن، توضیحاتی درباره‌ی این موضوع داده شده است که چرا نباید ویندوز ۱۱ را روی سیستم‌های پشتیبانی‌نشده نصب کرد. به‌عنوان مثال، امکان دارد این اقدام باعث ایجاد مشکلاتی در سازگاری با برخی قابلیت‌ها شود.

خوشبختانه می‌دانیم که اجرای ویندوز ۱۱ روی دستگاهی که از این سیستم‌عامل پشتیبانی نمی‌کند، به خرابی سیستم منجر نخواهد شد. از این گذشته، بیشتر رایانه‌های ناسازگار با ویندوز ۱۱ امکان اجرای ویندوز ۱۰ را دارند. همچنین، باید توجه کرد که ویندوز ۱۱ اساساً همان ویندوز ۱۰ است که مهم‌ترین تفاوتشان در ظاهر و رابط کاربری است.

افرادی که حتی پس از اعمال تغییر در رجیستری سیستم خود نمی‌توانند ویندوز ۱۱ را نصب کنند، همچنان می‌توانند از برنامه‌های متن‌باز شخص‌ ثالث برای نصب این سیستم‌عامل روی دستگاه خود استفاده کنند.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x