حرکت بازوی رباتیک چین در فضا را تماشا کنید

فیلم منتشر شده از ایستگاه فضایی چین حرکت بازوی رباتیک بزرگ آن را خارج از این ایستگاه و در فضای بیرونی نشان می‌دهد.

به گزارش نخ نیوز و به نقل ازایسنا و به نقل از اسپیس، ویدئوی جدید منتشر شده توسط آژانس فضایی سرنشین‌دار چین (CMSA)، بازوی رباتیک ایستگاه فضایی چین را نمایش می‌دهد که طول آن ۱۰.۲ متر بوده و از پشت ماژول تیانهه (Tianhe) بالا می‌رود تا یک درگاه اتصال در قسمت جلویی بیابد.

این فیلم توسط دوربین پانوراما D در ماژول هسته‌ای تیانهه ثبت شده است. این ماژول آوریل سال ۲۰۲۱ برای اتصال به ایستگاه فضایی تیانگونگ(Tiangong) به فضا پرتاب شد.

از این بازوی رباتیک برای انجام عملیات‌هایی مثل کمک به خدمه هنگام انجام پیاده‌روی فضایی و بررسی سیستم‌ها و دستگاه‌ها استفاده می‌شود. اپراتورهای ایستگاه فضایی و فضانوردان از آن برای گرفتن محموله باری تیانژو ۲ (Tianzhou ۲) که سال گذشته به این ایستگاه رسید نیز استفاده کردند.

از بازوی رباتیک تیانهه برای جابه‌جایی ماژول‌های جدید و انتقال آن‌ها از درگاه‌های جلویی به درگاه‌های کناری استفاده می‌شود تا ایستگاه فضایی تیانگونگ شمایل برنامه‌ریزی شده T شکل را به خود بگیرد.  

“کانادارم ۲”(Canadarm۲) نیز یک بازوی رباتیک مشابه است که سال ۲۰۱۱ در ایستگاه فضایی بین‌المللی نصب شد. این بازوی رباتیک نیز می‌تواند در سراسر ایستگاه حرکت کند و به حمل محموله‌های سنگین و انجام پیاده‌روی فضایی کمک کند.

ایستگاه فضایی تیانگونگ(CSS) در مدار نزدیک زمین بین ۳۴۰ تا ۴۵۰ کیلومتری سطح زمین قرار دارد. ایستگاه فضایی چین تقریباً یک پنجم جرم ایستگاه فضایی بین‌المللی را داشته و انتظار می‌رود پس از تکمیل بین ۸۰ تا ۱۰۰ تن باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا