۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار بخش مدرسه سازی در سال آینده است!

یوسف نوری پنجشنبه در بازدید از مدارس آبادان و خرمشهر : در سال جاری ۱۴ هزار و ۷۰۰ کلاس درس در کشور احداث گردید که برای احداث هر کلاس حدود ۱۰ میلیارد ریال هزینه شد.

وی اظهار داشت: ۵۰ درصد طرح های عمرانی درکشور با مشارکت خیران مدرسه ساز به سر انجام می رسند، آنها با از خود گذشتگی موجب علم آموزی دیگران می شوند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر مشارکت پررنگ خیرین مدرسه ساز نبود میزان احداث مدرسه جدید، نوسازی و بهسازی مدارس را در کشور شاهد نبودیم.

نوری بیان کرد: در سال آینده دولت ۲۸ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه های ناتمام خیران مدرسه ساز پیشبینی کرده است و این در حالیست که سال گذشته ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه این پروژه ها شده بود.

وی افزود: اعتبارات حوزه مدرسه‌ سازی در پیوست یک قانون بودجه در سال جاری ۴۶ هزار میلیارد ریال بود که این عدد در بودجه سال آینده به بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

نوری مجموع اعتبارات بخش مدرسه سازی در سال آینده را ۱۰۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این راه نیاز به همراهی خیران مدرسه ساز داریم تا بتوانیم فضای ایمن را برای دانش آموزان بخصوص در مناطق محروم فراهم کنیم.

وزیر آموزش و پرورش که عصر چهارشنبه برای بررسی وضعیت آموزش و پرورش خوزستان به این استان سفر کرده، روز پنجشنبه، هفت مدرسه خیرساز را در شهرستان‌های خرمشهر، دشت آزادگان و کرخه افتتاح کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا