اخلاق قرآنی پیامبر (ص) عامل مهمی در هدایت مردم صدر اسلام بود

حجت الاسلام “احسان مهری: عید مبعث روز شکل گیری دین مبین اسلام و مبادی اعتقادی آن است که جامعه بشریت را به سوی نور و روشنایی رهنمون کرد.

وی خاطرنشان کرد: جامعه ای که پیامبر (ص) در آن ظهور کرد غرق در خرافات بود و اعتقادی به معاد و آخرت وجود نداشت، مردمان آن عصر جهان مادی کنونی را غایت جهان هستی می پنداشتند و گمان می کردند با مرگ همه چیز به پایان می رسد.

حجت الاسلام مهری تصریح کرد: همه این تفکرات با مبعوث شدن حضرت محمدمصطفی (ص) به پیامبری کنار گذاشته شد و شرایط جامعه گمراه و غرق در ظلمت آن زمان به کلی متحول شد.

این کارشناس مسائل مذهبی افزود: رسول مکرم اسلام (ص) برای هدایت انسان ها روش های زیادی را به کار بردند که یکی از آن ها استفاده از کلام وحی و خلق قرآنی خودشان بود و دیگری هم مهربان بودن با مردمی که حکام پیش از ایشان همواره با زور و تحکم با آن ها صحبت و برخورد می کردند.

وی با بیان اینکه پیامبر بزرگ اسلام مردم را با قرآن مانوس کرد، افزود: ریشه درمان همه گرفتاری ها تمسک به قرآن و انجام دستورات آن است و ایشان هم به خوبی توانست کلام وحی را میان مردم جاری کند.

حجت الاسلام مهری یادآوری کرد: حضرت رسول اکرم (ص) همواره با رویی گشاده و اخلاقی نیکو در میان مردم حاضر می شدند و توانستند با استفاده از همین ویژگی مردم را به دین مبین اسلام علاقه مند کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا