کره شمالی روابط نزدیک خود با روسیه را توسعه می‌بخشد

هم‌زمان با بیستمین سالگرد سفر پرآوازه کیم جونگ-ایل، پدر کیم جونگ اون به منطقه “خاور دور روسیه”، کره شمالی موضع “ثابت” خود را جهت توسعه روابط دوستانه با روسیه برجسته کرد.

به گزارش نخ نیوز، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، در بحبوحه روابط قطع شده میان کره شمالی و کره جنوبی، و همچنین بن‌بست مذاکرات هسته‌ای با ایالات متحده، پیونگ‌یانگ اخیرا از روابط نزدیک با دو متحد قدیمی، مسکو و پکن خبر داده است.
ایم چون-ایل، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی روز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای در وبسایت این وزارتخانه اعلام کرد: «این موضع ثابت دولت ما است تا به طور جامعی روابط دوستانه قدیمی و سنتی را میان جمهوری دموکراتیک خلق کره و روسیه توسعه ببخشیم.»
در این بیانیه آمده است: «تاریخ دوستی جمهوری دموکراتیک خلق کره شمالی-روسیه قرن به قرن تا ابد در تاریخ ثبت خواهد شد.»
در اوت ۲۰۰۲، کیم جونگ-ایل، پدر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی پس از اینکه برای اولین بار سفری به مسکو داشت، از “خاور دور روسیه” بازدید کرد.
معاون وزیر خارجه کره شمالی درخصوص این سفر اشاره کرد که این بازدید “فصل جدیدی” از روابط دوجانبه و همکاری‌های اقتصادی را میان کره شمالی و روسیه ایجاد کرد.
وی ضمن بیان اینکه روابط دو کشور وارد مرحله جدیدی از توسعه شده است، گفت: از کیم جونگ اون قدردانی می‌کنم از اینکه اراده پدرش را درخصوص ارتقاء روابط دوجانبه با روسیه ادامه می‌دهد.
علی‌رغم اینکه برخی کشورها حمله روسیه به اوکراین را محکوم کرده‌اند اما دولت کره شمالی از مسکو حمایت کرده و “سیاست هژمونیک” آمریکا و غرب را مقصر جنگ اوکراین می‌داند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا