MateStation X و MatePad Paper هواوی معرفی شد

هواوی در کنگره‌ی جهانی موبایل (MWC) علاوه‌بر دو لپ‌تاپ جدید، کامپیوترهای شخصی MateStation X و MatePad Paper را نیز معرفی کرد.

مأموریت هواوی این است سیستمی که «زندگی یکپارچه‌ی هوش مصنوعی» می‌نامد، دردسترس کاربران قرار دهد. این سیستم شامل دستگاه‌هایی در حوزه‌های مختلف ازجمله سلامت و تناسب‌اندام، مسافرت، دفاتر هوشمند، سرگرمی و خانه‌های هوشمند می‌شود. فعالیت این شرکت در کنگره‌ی جهانی موبایل (MWC) روی دفاتر هوشمند متمرکز بود.

به‌گزارش زددی‌نت، Matebook X Pro 2022 و Matebook E از مهم‌ترین دستگاه‌های معرفی‌شده‌ی هواوی در رویداد اخیر بودند؛ اما محصولات دیگری نیز وجود داشتند که توجه بسیاری را به خود جلب کردند.

رایانه‌ی شخصی MateStation X هواوی

نمایشگر و پنل پشتی رایانه شخصی MateStation X هواوی

رایانه‌ی شخصی MateStation X (AIO) هواوی که ۲۰۲۱ در چین عرضه شد، اکنون در سراسر جهان دردسترس است. صفحه‌نمایش لمسی ۲۸٫۲ اینچی ۱۰ نقطه‌ای MateStation X با پوشش ضدانعکاس پنج‌لایه‌ای در پایه‌ای زیبا قرار گرفته که یادآور مانیتور MateView است؛ البته در پنل پشتی آن پورتی دیده نمی‌شود.

رزولوشن نمایشگر این دستگاه ۴K+ و نسبت صفحه‌نمایش به بدنه آن ۹۲ درصد است. پایه آن نیز سه بلندگو (طراحی‌شده به‌وسیله‌ی Devialet) و چهار میکروفون با برد پنج‌متری و قابلیت حذف نویز با کمک هوش مصنوعی دارد. MateStation X از پردازنده‌ی سری Ryzen 5000H AMD با ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و یک ترابایت SSD پشتیبانی می‌کند.

هواوی MatePad Paper

هواوی MatePad Paper

یکی از محصولات جالب‌ هواوی که در MWC دیدیم، MatePad Paper است. این دستگاه درواقع تبلت ۱۰٫۳ اینچی با جوهر الکتریکی است که حتی زیر نور شدید خورشید نیز تجربه‌ای جذاب و غیرانعکاسی هنگام خواندن ارائه می‌دهد. درواقع، MatePad Paper به‌گونه‌ای طراحی شده است که مانند کاغذ عمل می‌کند.

۳۲ سطح نور پس‌زمینه برای مقابله با شرایط مختلف نور محیط وجود دارد. نسبت صفحه‌نمایش به بدنه دستگاه مذکور ۸۶٫۳ درصد است. درضمن، حالتی به نام Smart Refresh برای افزایش نرخ نو‌سازی پایین در نمایشگرهای E Ink تعبیه شده است که می‌تواند با کمک نرم‌افزاری خاص این کار را انجام دهد.

محتوای MateBook Paper ازطریق Huawei Books و AppGallery ارائه می‌شود. همچنین، ازآن‌جاکه این دستگاه از M-Pencil پشتیبانی می‌کند، می‌توان با آن کارهایی مانند امضای سند را نیز انجام داد.

به‌گفته‌ی هواوی، پنل PMMA تجربه‎‎‌ی واقعی نوشتن روی کاغذ را ارائه می‌کند؛ درحالی‌که حالت تقسیم صفحه به شما امکان می‌دهد کارهایی مانند خواندن فایل‌ها و نوشتن یادداشت‌ را هم‌زمان انجام دهید.

MatePad Paper چهار گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دارد و در رنگ‌های مشکی و خاکی و آبی روانه‌ی بازار خواهد شد. وزن این محصول ۳۶۰ گرم است و از وای‌فای ۶ پلاس برای انتقال سریع اطلاعات بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. به‌گفته هواوی، باتری MatePad Paper می‌تواند دستگاه را تا چهار هفته در حالت استندبای نگه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا