لغو برگزاری کنگره بین‌المللی ریاضیدانان در روسیه

بر اساس نامه اتحادیه بین‌المللی ریاضیات (IMU) به انجمن ریاضی ایران، کمیته اجرایی این اتحادیه تصمیم گرفته است کنگره بین‌المللی ریاضیدانان (ICM) در سال ۲۰۲۲ در روسیه برگزار نشود.

به گزارش نخ نیوز، بر اساس نامه اتحادیه بین‌المللی ریاضیات (IMU) به انجمن ریاضی ایران، این انجمن اعلام کرده است که کمیته اجرایی اتحادیه بین المللی ریاضیات تصمیم گرفته است کنگره بین‌المللی ریاضیدانان (ICM) را که پیش از این قرار بود در ژوئیه سال ۲۰۲۲ در سن‌پترزبورگ روسیه برگزار شود، به صورت مجازی برگزار کند.

شرکت در این رویداد برای همه، رایگان خواهد بود. مجمع عمومی ICM نیز که باید به صورت حضوری برگزار شود، در روسیه برگزار نخواهد شد. اهدای جایزه فیلدز و دیگر جوایز ریاضی نیز، روز بعد از مجمع عمومی صورت خواهد گرفت.

به گزارش نخ نیوز به نقل از ایسنا، پیش از این، بیش از ۱۰۰ عضو انجمن‌های ریاضی به دلیل جنگ روسیه و اوکراین، تاخیر در برگزاری بزرگترین رویداد ریاضی و اهدای مدال فیلدز را خواستار شده بودند. آنها باور دارند که کنگره بین‌المللی ریاضیدانان را نمی‌توان در چارچوب یک جنگ بالقوه برگزار کرد که بسیاری از ریاضیدانان را از مشارکت محروم می‌کند و ممکن است به جای متحد کردن، جامعه ریاضی را تقسیم کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا