آلمان “بالاخره” به اوکراین سلاح می‌فرستد

آلمان در چرخشی چشمگیر، تصمیم به ارسال ۱۰۰۰ قبضه سلاح ضدزره و ۵۰۰ موشک دوش‌پرتاب دفاع هوایی “استینگر” به اوکراین گرفته است.

به گزارش نخ نیوز به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای، برلین تا پیش از این درخواست‌های ارسال تسلیحات مرگبار به نیروهای مسلح روسیه را رد کرده و در عوض ۵۰۰۰ کلاه نظامی به کی‌یف فرستاده بود؛ اقدامی که شهردار این شهر آن را “یک شوخی” توصیف کرد.
اولاف شولتس، صدراعظم آلمان نیز برای حصول اطمینان از اینکه این تغییر موضع کشورش مورد توجه قرار گرفته، در توییتر نوشت: حمله روسیه به اوکراین نشانگر یک نقطه عطف است. این وظیفه ماست که تمام تلاشمان را برای حمایت از اوکراین در دفاع از خود در برابر تهاجم روسیه بکنیم.
آلمان در پی شکست خود در جنگ جهانی دوم، سیاستی مبنی بر عدم صادرات سلاح به مناطق جنگی در پیش گرفته است. این سیاست بدین معناست که کشورهایی که تسلیحات ساخت آلمان را در اختیار دارند نیز باید برای ارسال آن‌ها به کشورهای درگیر جنگ، از برلین مجوز بگیرند.
این سیاست آلمان، مانع شده بود که برخی از دیگر کشورها نیز بتوانند به اوکراین سلاح ارسال کنند، اما اکنون این مسئله نیز تغییر کرده است.
دولت آلمان اعلام کرد که با تحویل ۴۰۰ آرپی‌جی از هلند و هویتزرهای قدیمی GDR از استونی به ارتش اوکراین موافقت کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا