هرتزوگ توقف دعوای دولت ائتلافی تندروی نتانیاهو و اپوزیسیون را خواستار شد

رئیس رژیم صهیونیستی از چهره‌های سیاسی این رژیم خواست در این فضای دو قطبی شدید، نزاع میان دولت ائتلافی تندروی جدید و مخالفان چپ میانه را متوقف کنند.

به گزارش نخ نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز عربی، اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی از چهره‌های سیاسی این رژیم خواست در فضای دو قطبی شدیدی که وجود دارد، از نزاع میان دولت ائتلافی تندروی جدید و مخالفان چپ میانه دست بردارند.
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که دوباره در این سمت قرار گرفت، ریاست فراکسیونی متشکل از حزب محافظه‌کار لیکود و احزاب راست افراطی و دینی را بر عهده دارد، در انتخابات نوامبر پیروزی قاطعی را رقم زد.
تصمیم نتانیاهو برای افزودن دو حزب صهیونیسم دینی و قدرت یهود در ائتلاف دولتی‌اش، به دلیل فراخوان رهبران این دو حزب برای الحاق اراضی اشغالی که فلسطینی‌ها قصد دارند کشور خود را در آنجا بنا کنند و همچنین اظهارات تحریک‌آمیز سابق آنها علیه دستگاه قضایی اسرائیل و اقلیت عرب ساکن اراضی اشغالی موجب نگرانی داخلی و خارجی شد.
هرتزوگ توییت کرد، “این مقطع زمانی در زندگی اسرائیلی‌ها حساس است، از شما نمایندگان منتخب و شهروندان اسرائیلی در گروه‌های مختلف مردمی و سیاسی می‌خواهم خویشتن‌دار بوده و مسؤولانه رفتار کنید، ما نیاز داریم شرایط را آرام کنیم و شدت تنش (در اختلافات سیاسی) را کاهش دهیم”.
کمی پیش از این توییت رئیس رژیم صهیونیستی، تسویکا فوگل، یکی از نمایندگان کنست از حزب قدرت یهود در مصاحبه‌ای با رسانه‌های اسرائیلی گفته بود، “چهار تن از اعضای اصلی اپوزیسیون از جمله رهبر میانه‌روی‌ آن و یائیر لاپید، نخست وزیر سابق، دراین لحظه خطرناک‌ترین افراد هستند”.
همچنین فوگل گفته بود، “آنها دعوت به جنگ می‌کنند، اگر خواستار اعتراضات بودند، به آنها کاملا حق می‌دادم اما آنها به شکلی صحبت می‌کنند که گویا من دشمن هستم، آنها با زبان جنگ صحبت می‌کنند، از نظر من این خیانت به اسرائیل است، بله این دلیلی برای حبس است”.
پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یک راننده خودرو را به دلیل تهدید گروهی از تظاهرکنندگان که لاپید گفت از حامیان حزب او بودند، در شهر بئر السبع بازداشت کرد.
لاپید در واکنش به این ماجرا توییت کرد، “تحریک علیه دولت با ریخته شدن خون پایان خواهد یافت”.
همچنین او در واکنش به اظهارات فوگل توییت کرد، “دموکراسی اینگونه فرو می‌پاشد”
بنی گانتس، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی و از چهره‌های برجسته اپوزیسیون این رژیم از نتانیاهو خواست هم‌پیمانان راست خود در ائتلاف دولتی را مهار کند.
گانتس خطاب به نتانیاهو گفت: از شما می‌خواهم حمله به تظاهرکنندگان و اظهارات تند را محکوم کرده و برای رفع اختلافات و نه دامن زدن به آنها تلاش کنید.
در ادامه نتانیاهو به اظهارات فوگل اعتراض کرد و از اظهارات مخالفان کابینه جدید انتقاد کرد و گفت: گستاخی مخالفان در دموکراسی مساله‌ای غیر قابل قبول است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا