اشاره اینتل به توسعه سرویس کلاد گیمینگ برای رقابت با GeForce Now انویدیا

جدیدترین گزارش اینتل خطاب به سرمایه‌گذاران نشان می‌دهد که این شرکت احتمالاً در حال توسعه‌ی سرویسی برای استریم بازی‌ها برای رقابت با GeForce Now انویدیا است.

در سال‌های اخیر با گسترش زیرساخت‌های اینترنت و افزایش سرعت و کیفیت آن، کلاد گیمینگ (بازی مبتنی‌بر رایانش ابری) بیش از هر زمان دیگری به همه‌گیرشدن نزدیک شده است. اکنون پس از صنعت موسیقی و سینما و تلویزیون، صنعت گیمینگ نیز در حال حرکت به‌سمت بهره‌گیری از ظرفیت فضای ابری است. بسیاری از افراد کلاد گیمینگ را آینده‌ی صنعت گیم می‌دانند و بر این باورند که درنهایت، تمامی کاربران به استفاده از این نوع سرویس‌ها روی خواهند آورد.

تاکنون، شرکت‌های متعددی نظیر سونی، مایکروسافت، آمازون، گوگل و حتی انویدیا وارد رقابت در ساخت سرویس‌های استریم بازی شده‌اند و به‌نظر می‌رسد که اینتل نیز به‌زودی به جمع آن‌ها خواهد پیوست. مستندات گزارش اینتل به سرمایه‌گذاران حاکی از آن است که سرویس آینده‌ی تیم آبی «Project Endgame» نام دارد و از کارت‌های گرافیک مجزا Arc قدرت خواهد گرفت.

به‌طورکلی، اینتل برنامه‌های بزرگی برای تولید کارت‌های گرافیک گسسته خود دارد و از قرار معلوم، نخستین تراشه‌های گرافیکی Arc در سه‌ماهه جاری به لپ‌تاپ‌های گیمنگ راه پیدا خواهند کرد؛ بنابراین، دور از انتظار نبود که اینتل نیز هم‌سو با رویکرد انویدیا از کارت‌های گرافیکی اختصاصی خود به‌منظور ایجاد زیرساختی برای سرویسی مبتنی‌بر کلاد گیمینگ استفاده کند. اینتل می‌گوید که سرویس یادشده می‌تواند در سال جاری میلادی دردسترس کاربران قرار بگیرد.

اینتل جزئیات زیادی از سرویس Project Endgame ارائه نمی‌دهد. بااین‌حال، گمان می‌رود که سرویس مذکور با ارائه‌ی قدرت تراشه‌های گرافیکی Arc ازطریق فضای ابری، راهی برای بازی با گرافیکی درخورتوجه و بدون نیاز به سخت‌افزار قوی را دراختیار کاربران قرار دهد.

اینتل به‌صراحت اعلام نکرده است که اِندگیم برای گیمرها طراحی خواهد شد؛ بنابراین، ممکن است کانون توجه اینتل با ارائه‌ی پروژه اِندگیم بر رایانش ابری برای اهداف کاری معطوف باشد. درحقیقت، این سرویس می‌تواند جایگزین مناسبی برای کاربرانی باشد که رایانه‌های ضعیف‌تری دارند و به دسترسی به پردازش‌های سنگین منابع نیاز دارند که دستگاه خودشان نمی‌تواند کاملاً از آن پشتیبانی کند. به‌هرحال، باید منتظر بمانیم و ببینیم که اینتل چه تصمیمی درقبال سرویس استریم خود اتخاذ خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا