ایران ؛ محور اصلی رایزنی‌های نشست چهارجانبه قاهره

به گزارش گروه بین الملل نخ نیوز،  وزارت امور خارجه مصر اعلام کرد که نشستی در قاهره، پایتخت این کشور، در چارچوب رایزنی و هماهنگی در خصوص تعدادی از مسائل و بحران‌های منطقه‌ای دارای اهمیت مشترک برگزار شده است.

 تمیم خلاف، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه مصر اعلام کرد که در این نشست تبادل‌نظر عمیقی درباره چندین پرونده مهم منطقه‌ای صورت گرفت که در رأس آن‌ها «پرونده ایران» قرار داشت؛ این گفتگوها در پرتو یادداشت تفاهمی بود که اخیراً میان ایالات متحده و ایران حاصل شده است.

کشور مصر , مذاکرات ایران و آمریکا ,

وی افزود که شرکت‌کنندگان بر اهمیت بهره‌گیری از این گام جهت کاهش تنش‌های منطقه‌ای و تقویت امنیت و ثبات در خاورمیانه، به‌ویژه با توجه به چالش‌های امنیتی و سیاسی جاری در منطقه، تأکید کردند.

به گزارش روسیا الیوم این دیدار هم‌زمان با تداوم جنگ در نوار غزه، تحولات سیاسی لیبی، و افزایش توجه بین‌المللی و منطقه‌ای به پرونده‌های امنیتی و ثبات در آفریقا-به‌ویژه در مناطق «شاخ آفریقا» و «ساحل» که از اهمیت استراتژیک برای کشورهای عربی و قدرت‌های جهانی برخوردارند-انجام شده است.

در نشست چهارجانبه قاهره وزیران خارجه مصر، عربستان، ترکیه و مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا حضور داشتند.

اخبار مرتبط

0 0 رای
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x