هشدار به شرکت‌های دارویی؛ ممنوعیت اعطای جایزه برای فروش دارو

به گزارش گروه اجتماعی نخ نیوز، سعید مهرزادی از تلاش شبانه‌روزی شرکت‌ها و حمیت و غیرتی که در برهه‌های دشوار سال ۱۴۰۴ اعم از جنگ‌های ۱۲ روزه و رمضان و دیگر موضوعات دشوار از خود نشان دادند و نگذاشتند کوچکترین خللی در زنجیره تامین و تولید و توزیع بوجود آید تقدیر کرد و در ادامه با اشاره به تأکیدات ریاست سازمان غذا و دارو افزود: با همین شرایطی که شرکت‌ها اعلام می کنند قیمت داروها زیان ده است و بارها به آن پرداخته شده است، با تمام مشکلات در تامین ذخایر استراتژیک، متاسفانه شرکت‌های پخش دارو تمایلی به دریافت این اقلام نشان نمی‌دهند و عنوان می کنند که شرکت های تولیدکننده روی همین اقلام مثلا ۲۰ درصد جایزه مقرر کرده‌اند.

وی با بیان اینکه برخی شرکت‌های تولیدکننده اقدام به اعطای جایزه حتی روی اقلام ذخایر استراتژیک کرده‌اند، افزود: این اقدام در حوزه دارو، به‌ویژه برای اقلام ذخایر استراتژیک، ممنوع است.

سرپرست دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد سازمان غذا و دارو تصریح کرد: هر فرد یا شرکتی که در فروش اقلام ذخایر استراتژیک حتی یک درصد جایزه در نظر گرفته باشد، موظف است کل مبلغ را به‌صورت کامل بازگرداند.

مهرزادی خاطرنشان کرد: همان‌طور که اعطای جایزه برای اقلام ذخایر استراتژیک مجاز نیست، این ممنوعیت شامل سایر اقلام دارویی نیز می‌شود و با هرگونه تخلف در این زمینه برخورد خواهد شد.

 

اخبار مرتبط

0 0 رای
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x