پیگیری طرحی در مجلس برای اخذ حق عوارض برای عبور و مرور از تنگه هرمز

سمیه رفیعی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی نخ نیوز، درباره وضعیت تنگه هرمز، اظهار کرد: اقتدار جمهوری اسلامی ایران در راستای تأمین امنیت تنگه هرمز و حفظ منافع ملی کشور باید حفظ شود.

وی با اشاره به وضعیت کنونی منطقه و قدرت روزافزون جمهوری اسلامی ایران، گفت: روزگار خوش را از دشمنان گرفتیم و آن‌ها اکنون توانایی تحمل این واقعیت را ندارند؛ این حق آن‌هاست که نتوانند دوام بیاورند.

نماینده تهران با ابراز اطمینان کامل از پیروزی قاطع ایران در راه پیش رو، افزود: ان‌شاءالله این نبرد با پیروزی قطعی و حتمی ایران به پایان خواهد رسید و پس از آن هم، عبور و مرور برای دشمنان از تنگه هرمز همچنان با چالش مواجه خواهد بود.

رفیعی اظهار داشت: نمایندگان مجلس طرحی را پیگیری می‌کنند که بر اساس آن، در صورت استفاده از تنگه هرمز به عنوان یک مسیر امن برای تردد کشتی‌ها، عبور انرژی و تأمین امنیت غذایی، کشورها موظف به پرداخت حق عوارض و مالیات به جمهوری اسلامی ایران خواهند بود.

وی با تأکید بر نقش ایران در برقراری امنیت منطقه‌ای، افزود:  این امنیت با صلابت، اقتدار و شکوه توسط جمهوری اسلامی ایران برقرار خواهد شد و کشورها باید در قبال آن، مالیات امنیتی پرداخت کنند.

اخبار مرتبط

0 0 رای
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x