
به گزارش گروه اجتماعی نخ نیوز، بابک فرخی، رئیس مرکز مدیریت شبکه معاونت بهداشت وزارت بهداشت، در تشریح جزئیات طرح پزشکی خانواده اظهار کرد: اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع از ابتدای تیرماه در ۶۴ دانشگاه علوم پزشکی کشور آغاز خواهد شد و دانشکده علوم پزشکی بهبهان به عنوان یکی از مجموعههای پیشرو، فاز پایلوت آن را در این شهرستان دنبال میکند. هدف اصلی این برنامه، مدیریت سلامت منطقهای با محوریت پزشک خانواده است که بیماران را در مسیر صحیح دریافت خدمات تخصصی هدایت خواهد کرد.
وی با اشاره به فعالیت تیمهای سلامت در سطوح مختلف این طرح افزود: در سطح یک، تیمهای سلامت در مراکز جامع خدمات سلامت، درمانگاههای تأمین اجتماعی، مطبهای خصوصی و پایگاههای دولتی فعال خواهند بود. همچنین، در سطح دوم ارجاع، هشت رشته تخصصی در بیمارستانها و کلینیکهای ویژه، خدمات مورد نیاز را پوشش خواهند داد.
فرخی بر مزایای ملموس این طرح برای شهروندان تأکید کرد و گفت: شهروندان بهبهانی با اجرای این برنامه از چهار نوبت ویزیت رایگان، کاهش قابل توجه فرانشیز دارو و خدمات پاراکلینیکی از ۳۰ درصد به ۱۵ درصد و همچنین بهرهمندی از بستری رایگان بهرهمند خواهند شد. اطلاعرسانی گسترده و فرهنگسازی در خصوص اهداف و مزایای این طرح، کلید موفقیت آن و مشارکت هرچه بیشتر مردم است.
به گفته وی، این طرح تحولآفرین با هدف ارتقای سطح مدیریت سلامت جامعه، تسهیل دسترسی شهروندان به خدمات درمانی و کاهش قابل توجه هزینههای پرداختی، گام مهمی در راستای عدالت در سلامت برمیدارد. اجرای این برنامه که با حمایت وزارت بهداشت و همکاری نزدیک مسئولان محلی صورت میگیرد، مزایای متعددی از جمله چهار نوبت ویزیت رایگان، کاهش فرانشیز دارو و خدمات پاراکلینیکی و همچنین بستری رایگان را برای مردم به همراه خواهد داشت.



