اردوغان از یادداشت تفاهم ایران و آمریکا استقبال کرد

به گزارش گروه بین الملل نخ نیوز، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، در واکنش به یادداشت تفاهم میان ایران و آمریکا، این توافق را گامی مهم برای برقراری صلح و آرامش در منطقه دانست و از آن استقبال کرد.

اردوغان با ابراز امیدواری نسبت به اینکه این تحول مورد نیاز جامعه جهانی، زمینه‌ساز ایجاد محیطی پایدار از صلح و امنیت در منطقه شود، بر ضرورت پرهیز از اظهارات، تحریکات و اقداماتی که می‌تواند در آستانه امضای توافق نهایی به افزایش تنش‌ها منجر شود، تأکید کرد و خواستار هوشیاری در برابر تلاش‌های احتمالی برای تخریب این روند شد.

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین از پاکستان به دلیل تلاش‌های استثنایی در زمینه میانجی‌گری، به‌ویژه از رهبران ایران و آمریکا برای دستیابی به این نتیجه، قدردانی کرد.

او همچنین از حمایت قطر و عربستان سعودی از ابتکارهای دیپلماتیک تقدیر کرد و گفت: ترکیه به حمایت از تمامی تلاش‌ها برای برقراری صلح، ثبات و آرامش در منطقه ادامه خواهد داد و در راستای دستیابی به راه‌حل‌های پایدار مبتنی بر دیپلماسی و حقوق بین‌الملل مشارکت خواهد کرد.

اخبار مرتبط

0 0 رای
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x