دستگیری دو عنصر نفوذی در پوشش خبرنگار توسط پلیس تهران

به گزارش گروه اجتماعی نخ نیوز، مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

ماموران پلیس اطلاعات فاتب با انجام اقدامات پیچیده اطلاعاتی، موفق به شناسایی و دستگیری دو عنصر نفوذی شدند که در غرب و شمال تهران فعالیت می‌کردند و خود را در پوشش خبرنگار معرفی می‌کردند.

این افراد با سوءاستفاده از پوشش رسانه‌ای، اقدام به جمع‌آوری و ارسال اطلاعات طبقه‌بندی‌شده مرتبط با مراکز حیاتی و حساس نظامی و اطلاعاتی کشور به شبکه‌های معاند نظام می‌کردند.

اهمیت دستگیری این عناصر با توجه به داده‌های کشف‌شده و ارتباطات سازمان‌یافته آنها با عناصر داخلی و خارجی بسیار بالاست و در تأمین امنیت ملی و خنثی‌سازی تهدیدات احتمالی نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.

تحقیقات اولیه نشان می‌دهد کانال ارتباطی امن این شبکه با اتاق عملیات خارج از کشور، از طریق اینترنت ماهواره‌ای و با بهره‌گیری از تجهیزات استارلینک برقرار بوده است. دستگاه گیرنده استارلینک این شبکه نیز در جریان عملیات کشف و ضبط شد.

تحقیقات فنی و اطلاعاتی برای شناسایی سایر اعضا و شبکه‌های پشتیبان این افراد در دستور کار قرار دارد و روند بررسی‌ها ادامه دارد.

اخبار مرتبط

0 0 رای
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x