
رئیس اتحادیه قالیشوییها با انتقاد از برخی واحدها که نرخ مصوب را رعایت نکرده و خدمات مناسبی نیز ارائه نمیدهند، گفت: مشتریان باید برای اطلاع از نرخهای مصوب، از اتحادیه قالیشویان استعلام قیمت کنند یا از پلتفرمهای معتبر معرفی قالیشویی مانند نقدونه استفاده نمایند.
وی افزود: علاوه بر این، قالیشوییها موظفاند فرشهایی که تحویل میگیرند، تمیز و بدون لک به مشتریان برگردانند. در صورتی که لکههای فرش با استفاده از مایع شوینده قابل پاک کردن نباشند، به معنای عدم شستشو با مایع شوینده بوده و شرکت قالیشویی موظف است که فرش را دوباره بشورد.
رئیس اتحادیه تاکید کرد: متاسفانه دستگاههای نظارتی و تعزیرات به خوبی عمل نمیکنند. در شرایط کنونی، اتحادیه به شکایات آنلاین مردم که از طریق وبسایت اتحادیه ثبت میشود رسیدگی میکند؛ اما در بسیاری از موارد، شرکتها به راحتی مابهالتفاوت مشتریان معترض را باز میگردانند و پرونده مختومه میشود. این روش برخورد قدرت بازدارندگی کافی را ایجاد نمیکند و به همین دلیل دستگاههای نظارتی مانند تعزیرات باید قویتر عمل کنند.
او ادامه داد: مردم باید نسبت به واحدهای متخلف شکایات خود را ثبت کنند. برای سال جاری، هنوز نرخ مصوبی از سوی سازمان حمایت ارائه نشده است؛ بنابراین، شرکتهای قالیشویی باید با نرخهای مصوب سال گذشته با مشتریان خود تسویه کنند.
رئیس اتحادیه همچنین یادآور شد: امضای برگه در زمان دریافت فرش از مشتری به معنای این نیست که مشتری نتواند شکایت کند. توصیه میکنیم که قبل از امضا، حتما برگه را مطالعه کرده و پیش از پرداخت پول، فرش را کاملاً بازرسی کنند. در صورتی که فرش دارای لکه یا پارگی باشد، پول را پرداخت نکرده و از طریق اتحادیه شکایت خود را ثبت کنند تا اقدامات لازم انجام شود.
وی در پایان درباره پارگی فرش گفت: فرش باید سالم تحویل داده شود، مگر آنکه فرش به دلیل فرسودگی یا استفاده از وایتکس دچار پوسیدگی شده و با فشار در کارخانه شستشو پاره شده باشد.
منبع: اتاق اصناف