دومین محموله کمک‌های بشردوستانه، قبرس را به مقصد غزه ترک کرد

وزارت امور خارجه قبرس اعلام کرد که دومین سری از کمک‌های بشردوستانه از طریق کریدور دریایی قبرس به عنوان بخشی از ابتکار عمل آمالتیا به نوار غزه ارسال شده است.
به گزارش نخ نیوز، این وزارتخانه نوشت: دومین محموله کمک به غزه از طریق کریدور دریایی قبرس آمالتیا روز شنبه بعدازظهر به راه افتاد. سه کشتی و یک شناور حمل کالا با صدها تن مواد غذایی در راه غزه هستند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه قبرسی Phileleftheros گزارش داد که سه کشتی – جنیفر، لدرا داینامیک و اوپن آرمز – که شناور حامل MMS ARIS را یدک می‌کشند، بندر لارناکا را ترک کردند و ۳۳۲ تن کمک‌های بشردوستانه برای فلسطینی‌های غزه را انتقال می‌دهند.
گزارش شده است کشتی جنیفر که خودش ۲۳۷ تن بار حمل می‌کند، دارای یک جرثقیل چرخدار است که برای تخلیه بار استفاده خواهد شد.
بر اساس این گزارش، شناور حامل هم شامل ۱۰۹ کانتینر کمک‌های بشردوستانه به وزن ۹۵ تن است، در حالی که کشتی لدرا دینامیک دارای خدمه عملیات جرثقیل در کشتی است.
طبق گزارش‌ها، سفر از بندر قبرس به نوار غزه، جایی که یک اسکله کوچک برای کشتی‌های کمک‌های بشردوستانه ساخته شده است، حدود ۶۵ ساعت طول خواهد کشید.
یانیس آنتونیو، معاون سخنگوی دولت قبرس گفت که محموله بشردوستانه توسط مقامات ذیصلاح قبرس و نمایندگان اسرائیلی بازرسی شده است.
در اکتبر ۲۰۲۳، قبرس پیشنهاد ایجاد یک کریدور دریایی برای ارسال کمک به غزه را داد. اولین کشتی در ۱۲ مارس بندر لارناکا را ترک کرد و در ۱۵ مارس وارد غزه شد.

اخبار مرتبط

0 0 رای
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x