ضرورت توجه به صنایع پایین‌دست و زنجیره ارزش در خوزستان/ بستر نهضت مهارت‌آموزی فراهم شود

نخ نیوز/خوزستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به ضرورت توجه به صنایع پایین دست و تکمیل زنجیره ارزش در خوزستان، گفت: طبیعتا برنامه‌ریزی در زمینه زنجیره ارزش، می‌تواند منجر به اشتغال خوب و درآمدزایی برای مجموعه‌های صنعتی شود.
محمد راضی‌جلالی امروز (۱۶ بهمن) در سی و پنجمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید خوزستان که در محل اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهارکرد: بهره‌وری، کاهش مصرف انرژی و افزایش راندمان تولید از موضوعاتی هستند که در زمینه آن‌ها در استان و کشور با چالش روبرو هستیم. اگر در بخش‌های انرژی برق، گاز، سوخت و آب، بهره‌وری نداشته باشیم، با توجه به شرایط اقلیمی جهان، با بحران‌هایی در آینده در سطح جهان روبرو خواهیم شد.
به گزارش نخ نیوز، وی افزود: بنابراین باید در خصوص میزان مصرف انرژی و تاثیر آن بر تولید بازنگری شود و کسی جز فعالان این حوزه، اشراف دقیقی بر این بخش ندارند. فعالان حوزه انرژی می‌توانند راهکار و پیشنهادات خود را در زمینه افرایش بهروری انرژی ارائه دهند.
معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به اهمیت زنجیره ارزش، گفت: اتفاق نظر خوبی در زمینه این موضوع در وزارتخانه‌ها وجود دارد. با توجه به اینکه خوزستان، یکی از استان‌های تولیدی در زمینه نفت، گاز، پتروشیمی و فولاد است، طبیعتا برنامه‌ریزی در زمینه زنجیره ارزش، می‌تواند منجر به اشتغال خوب و درآمدزایی برای مجموعه‌های صنعتی شود.
راضی‌جلالی ادامه داد: الکل‌سازی، یکی از صنایع جانبی و زنجیره ارزش نیشکر است. اینکه نیشکر کاشته شود و در نهایت شکر از آن استحصال شود، خام فروشی است اما اگر از شکر، الکل، از ملاس، مایه خمیر و از باگاس، نئوپان و ام دی اف تولید شود، زنجیره ارزش فعال می‌شود.
وی با اشاره به میزان اشتغال در صنایع پایین دست، عنوان کرد: میزان اشتغال در صنایع پایین دست حداقل ۱۰ برابر صنایع بالادست خواهد بود و این مساله می‌تواند چالش استان و بیکاری را به خوبی مرتفع کند.
معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: ملحق شدن توانمندی صنایع به دانش دانشگاه‌ها و واحدهای آموزشی، می‌تواند زمینه‌ساز آماده‌سازی نسل بعدی و جانشین‌پروری در راستای نهضت مهارت‌آموزی باشد.
راضی‌جلالی افزود: یکی از دغدغه‌های استان، تربیت نیروی کار ماهر و توانمند است و باید برای نسل بعدی برنامه‌ریزی کرد. این اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه آموزش و پرورش، فنی حرفه‌ای و دانشگاه، پای کار باشند و بستر نهضت مهارت‌آموزی در استان خوزستان فراهم شود؛ تاکنون نیز در این زمینه کارهای خوبی انجام شده است.

اخبار مرتبط

0 0 رای
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x