نیم درصد از اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌ها صرف ارتقای سطح امنیت شبکه و سامانه خواهد شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تمام دستگاه‌های اجرایی را که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند، مکلف کردند تا حداقل نیم درصد از اعتبارات هزینه‌ای خود را به ارتقای سطح امنیت شبکه‌ها و سامانه‌های خود اختصاص دهند.
به گزارش نخ نیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه) مجلس، گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور را بررسی کرده و بخش درآمدی بند الف تبصره ۱۱ لایحه بودجه را به تصویب رساندند.
بر اساس بخش درآمدی بند الف تبصره ۱۱ بودجه؛ تمام دستگاه های اجرائی موضوع ماده (۱) قانون برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت، و نهادها و سازمان هایی که از بودجه عمومی استفاده می نمایند و شرکتهای دولتی، نهادهای عمومی غیردولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت از جمله شرکت هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم تسریع یا ذکر نام است.
مانند شرکت ملی نفت ایران، مندرج در این قانون مکلفند حداقل نیم درصد (%۰/۵ ) از اعتبارات هزینه ای (به استثنای فصول ۱، ۴ و ۶ برای دستگاه های اجرائی و هزینه های اجتناب ناپذیر از جمله حقوق و دستمزد کارکنان برای شرکتهای مذکور) یا از اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای خود را به منظور تضمین و ارتقای سطح امنیت شبکه، امنیت زیرساخت ها و امنیت سامانه های خود و پیشگیری مؤثر از وقوع حوادث امنیتی رایانیکی (سایبری) در دستگاه خود اختصاص دهند.

اخبار مرتبط

0 0 رای
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x