کره شمالی یک سیستم تسلیحات اتمی زیر دریایی آزمایش کرد

خبرگزاری رسمی کره شمالی از قول یکی از سخنگوهای وزارت دفاع این کشور گزارش کرد، پیونگ یانگ در واکنش به رزمایش مشترک کره جنوبی، ژاپن و آمریکا یک سیستم تسلیحات اتمی زیر دریایی آزمایش کرده است.
به گزارش نخ نیوز، این سخنگوی وزارت دفاع کره شمالی همچنین گفت: رزمایش های مشترک دریایی از سوی این سه کشور در سواحل جزیره “ججو” برای سه روز از ۱۵ ژانویه سال جاری میلادی واکنش پیونگ یانگ را در پی داشته است.
به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وی افزود: در این رزمایش با حضور نیروهای آمریکایی، کره جنوبی و ژاپن، ناوهای ژاپنی، یواس‌اس پرینستون آمریکا و زیردریایی هسته‌ای “کارل وینسون” ایالات متحده حضور داشتند.
این سخنگو همچنین با محکوم کردن آمریکا و متحدانش در انجام اقدامات تهدید آمیز علیه پیونگ یانگ گفت، این رزمایش باعث بی ثبات شدن بیشتر اوضاع در منطقه و تهدید جدی برای امنیت کره شمالی محسوب می‌شود. در واکنش به این اقدامات، موسسه سیستم تسلیحات زیر آب زیر نظر آکادمی علوم دفاعی کره شمالی آزمایش مهمی از سیستم تسلیحات هسته‌ای زیر آبی خود به نام”Haeil-۵-۲۳” را که در دریای شرقی کره در حال توسعه است، آزمایش کرد.
سخنگوی وزارت دفاع کره شمالی خاطرنشان کرد: ما به شدت آمریکا و متحدانش را به دلیل اقدامات بی پروایشان برای تهدید جدی علیه امنیت کره شمالی از ابتدای سال محکوم می‌کنیم و به شدت به آنها در مورد عواقب فاجعه باری که در پی خواهد داشت، هشدار می‌دهیم. نیروهای مسلح کره شمالی قاطعانه از امنیت کشور و صلح منطقه‌ای دفاع خواهند کرد.

مطالب مرتبط

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x