تاکید رئیس جمهور بر استمرار برگزاری جلسه با جریان‌ها، گروه‌ها و احزاب

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی جلسه رئیس جمهور با فعالان سیاسی و حزبی در آستانه انتخابات را بسیار خوب و تاثیرگذار خواند و گفت: در این جلسه رئیس جمهور بر استمرار برگزاری چنین جلساتی با جریان‌ها، گروه‌ها و احزاب تاکید کرد.
سید نظام الدین موسوی که در جلسه فعالان سیاسی و حزبی با رئیس جمهور حضور داشت، در توضیح مطالب مطرح شده در این نشست به نخ نیوز گفت: به اذعان برخی از شرکت کنندگان در این جلسه که در زمره پیشکسوتان احزاب هستند، برگزاری چنین جلسه ای با این شیوه و مدل توسط روسای جمهور سابق در دولت های گذشته ‌سابقه نشده است.
وی ادامه داد: براین اساس این اولین نشست احزاب و فعالان سیاسی با این ترکیب و مدل بود که با حضور رئیس جمهور و مسئولان و دبیران کل احزاب و تشکل ها و فعالان سیاسی کشور برگزار شد.
احزاب و گروه‌ها چرخ دنده مردم سالاری هستند
نماینده تهران در مجلس بیان کرد: برگزاری این جلسه در آستانه برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس از این بابت بود که احزاب، گروه‌ها و جریان‌های سیاسی در انتخابات فعال هستند و آنها چرخ دنده مردم سالاری به شمار می‌آیند؛ لذا برگزاری چنین نشستی توسط دولت و آقای رئیس جمهور کار پسندیده‌ای بود.
موسوی توضیح داد: در این جلسه چهره‌های تاثیرگذار سیاسی کشور و احزاب شناسنامه‌دار و رسمی از طیف‌های مختلف اصلاح طلب اصولگرا و مستقل حضور داشتند و حرف‌های خوبی زدند. افراد با نگرش‌ها و دیدگاه‌های مختلف، آزادانه و صریح به بیان نظراتشان پرداختند.
وی یادآور شد:  قرار بود جلسه به مدت یک ساعت و نیم برگزار شود اما آقای رئیس جمهور حدود ۳ ساعت وقت گذاشت؛ حاضران دو ساعت صحبت کردند و مطالب متعدد اعم از انتقادات، دیدگاه‌ها و پیشنهاداتی مطرح کردند که شامل مواردی همچون سیستم اجرایی و موضوع انتخابات می شود. آقای رئیس جمهور با استقبال از مطالب بیان شده، تاکید داشت که باید همه صداها و حرف‌ها شنیده شود.
این فعال سیاسی اظهار کرد: تاکید رئیس جمهور و تمامی شرکت کنندگان در این نشست بر این بود که باید زمینه‌ها و بسترهای مشارکت خوب و رقابت ارزنده فراهم شود؛ همه جریان‌ها و افراد حاضر در جلسه چنین تفاهمی با دولت و رئیس جمهور داشتند که باید همگان زمینه برگزاری انتخابات پرشور را فراهم کنیم که شامل وظایف دولت و احزاب و گروه‌ها می‌شود.
 همه باید خود را موظف به امیدآفرینی در چارچوب نظام بدانیم
وی اضافه کرد: نکته دیگر این بود که در عین وجود نقایص و کاستی‌ها و انتقادات درباره کارکرد دستگاه‌ها و دولت، همه باید خود را موظف به امیدآفرینی در چارچوب نظام بدانیم چون امیدآفرینی یکی از مولفه‌های مهم و موثر مشارکت مردم در انتخابات است. این کار وظیفه دولت و احزاب و گروه‌ها و افراد است که ضمن طرح انتقادات منصفانه، اقدامات و کارهای خوبی انجام شده در کشور را بازتاب دهند به این دلیل که همه ما در یک کشتی نشسته‌ایم.
موسوی در عین حال گفت: در این جلسه انتقاداتی نسبت به برخی کارکردها مطرح شد. اجماع نظری درباره برخورد با فساد بود مبنی بر اینکه باید با فساد برخورد شده و در این باره خط قرمزی هم نباشد؛ همچنین پرونده‌های فساد صریح و شفاف مورد رسیدگی قرار گرفته و به اطلاع عموم برسد.
تاکید بر لزوم ایجاد زمینه های حضور پرشور مردم در انتخابات
وی بیان کرد: برخی از شرکت کنندگان نیز پیشنهاداتی درباره نحوه برگزاری انتخابات و نظارت های صورت گرفته مطرح کردند منتها تاکید همه بر این بود که باید زمینه‌های حضور پرشور و مشارکت مردم در انتخابات فراهم شود.
این عضو هیات رییسه مجلس درباره لزوم استمرار برگزاری چنین جلساتی گفت: در وهله اول اینکه برگزاری این جلسه در آستانه انتخابات بسیار موثر است چون احزاب، گروه‌ها و فعالان سیاسی گرمابخش انتخابات بوده و از مردم برای حضور در انتخابات دعوت می‌کنند؛ اساسا راهی جز انتخابات وجود ندارد چون طبق فرمایش مقام معظم رهبری هر تحولی از مسیر انتخابات می‌گذرد.
موسوی در جمع بندی این جلسه را خوب توصیف کرد و گفت: آقای رئیس جمهور کار بسیار ارزنده‌ای انجام دادند که از وزیر کشور و معاون سیاسی وزیر برای برگزاری چنین جلسه ای تشکر می کنم.
تاکید رئیس جمهور بر استمرار جلسات با جریان‌ها گروه‌ها و احزاب
وی یادآور شد: آقای رئیس جمهور به درستی تاکید داشت که نباید برگزاری این چنین جلساتی تنها به انتخابات منتهی شود لذا تاکید کردند جریان‌ها، گروه‌ها و احزاب سیاسی می‌توانند بعد از انتخابات حرف‌هایشان را مستقیم و غیرمستقیم درباره مسائل مختلف دیگر به ایشان برسانند.
موسوی افزود: برگزاری چنین جلساتی با احزاب و گروه‌های فعال و شناخته شده می تواند منجر به ایجاد همدلی و هم افزایی درباره مسائل مختلف کشور شده و در نهایت به پیشرفت و توسعه کشور کمک ‌کند.

اخبار مرتبط

0 0 رای
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x