لوکاشنکو: بورل احمق است/ واگنرها تجربیات خود را با ما به اشتراک می‌گذارند

رئیس‌جمهور بلاروس با اشاره به درخواست مسئول سیاست‌ خارجه اتحادیه اروپا مبنی بر «آمادگی برای جنگی طولانی با روسیه» گفت، مسکو و مینسک علاقه‌ای به شروع درگیری جدید با ناتو ندارند.
به گزارش نخ نیوز، «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس ضمن اشاره به اظهارات پیشین «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا که خواستار آمادگی برای «جنگی طولانی با روسیه» شده بود، تاکید کرد: «این احمقانه است. این مرد احمق است. او نادان است. او هیچ ارتباطی به سیاست ندارد.»
طبق گزارش خبرگزاری تاس، لوکاشنکو در ادامه افزود که اگر بورل آدم باهوش بودی، باید «محتاطانه» فکر می‌کرد.
او خاطرنشان کرد: روسیه و ما همچنان با مسائلی مواجه هستیم، یعنی می‌خواهیم به آن‌ها مواردی را نیز اضافه کنیم؟!
رئیس‌جمهور بلاروس مجددا تاکید کرد: نه روسیه و نه بلاروس علاقه‌مند به جنگ نیستند. آیا ما در موقعیتی هستیم که جنگی را آغاز کنیم؟ ما فعلا یک مورد داریم تا با آن مقابله کنیم. به خصوص اکنون، ما نباید به اوکراین ببازیم.
الکساندر لوکاشنکو در قسمت دیگری از اظهاراتش عنوان کرد: تسیحات هسته‌ای تاکتیکی روسیه در بلاروس در جای خود و در شرایط خوبی قرار دارند. خیلی وقت پیش کلاهک‌هایی تحویل داده شد. همه چیز در شرایط خوبی به سر می‌برد و پرسنل‌های نظامی آموزش‌های روزانه خود را انجام می‌دهند. آن‌ها هر روز چیزهای جدیدی آموزش می‌بینند. حتی نیروهای سابق واگنر که در کنار ما مانده‌اند، در یگان‌های نظامی ما مشغول به کار هستند و تجربیات خود را با ما به اشتراک می‌گذارند.

مطالب مرتبط

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x