جزئیات تولید و مصرف برق خوزستان در ۸ ماهه امسال

نخ نیوز/خوزستان مدیر دفتر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از تولید ۳۴ هزار و ۶۴۰ گیگاوات ساعت برق در هشت ماهه امسال در استان خبر داد.
فرامرز شادفر در گفت و گو با نخ نیوز اظهار کرد: در ماه گذشته ۲ هزار و ۵۰۸ گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شده که در مقایسه با سال قبل ۱۱ درصد رشد داشته و کل تولید برق استان در هشت ماهه سال جاری، ۳۴ هزار و ۶۴۰ گیگاوات ساعت بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ رشد ۲۴ درصدی را نشان می‌دهد.
وی افزود: از مقدار برق تولیدی در آبان ماه ۱۵ درصد در نیروگاه‌های برق‌آبی، ۸۳ درصد در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی و حدود ۲ درصد در نیروگاه‌های تولید پراکنده بوده است.
مدیر دفتر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان عنوان کرد: از ۲ هزار و ۷۴ گیگاوات ساعت برق تولیدی در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی در آبان ماه، ۵۳ درصد توسط بخش خصوصی (نیروگاه‌های زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان، غرب کارون و فجر) و ۴۷ درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه‌های رامین، ماهشهر و دو کوهه) تولید و به شبکه تحویل شده است.
شادفر اظهار کرد: در این بازه زمانی انرژی مصرفی با ۲ هزار و ۵۶۸ گیگاوات ساعت ۷ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش داشته و پیک مصرف در آبان ماه ۱۴۰۲ با مصرف ۵ هزار و ۱۱۹ مگاوات نسبت به پیک بار آبان ماه سال قبل، ۳ درصد کاهش داشته است.
وی عنوان کرد: انرژی مصرفی در هشت ماهه سال ۱۴۰۲ برابر با ۳۵ هزار و ۱۸۰ گیگاوات ساعت بوده که نشان دهنده حدود ۴ درصد افزایش مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه در سال قبل است.
به گزارش نخ نیوز، ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان در بخش انتقال و فوق توزیع برابر با ۱۵ هزار و ۸۹۹ مگاوات است که از این میزان ظرفیت منصوبه، بخش آبی برابر با هشت هزار و ۱۹۴ مگاوات و بخش حرارتی هفت هزار و ۵۱۷ مگاوات است. ظرفیت بخش نیروگاه‌های تولید پراکنده (DG) شامل نیروگاه‌های حرارتی، نیروگاه‌های آبی و خورشیدی نیز ۱۸۸ مگاوات است.

مطالب مرتبط

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x