تولید کاغذ یکی از برنامه‌های استراتژیک دولت است

نخ نیوز/مازندران مدیر عامل صنایع چوب و کاغذ مازندران با اشاره به اینکه تولید کاغذ و برنامه‌ریزی برای آن یکی از برنامه‌های استراتژیک دولت است، گفت: ما مسئولیت اجتماعی هم داریم که مهم‌ترین آن تولید کالای مورد نیاز کشور است.
امید نیک‌نژاد امروز، ۱۰ آذر در جشن خودکفایی کاغذ و پیشرفت مازندران که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان استانی در شرکت صنایع چوب و کاغذ برگزار شد، اظهار کرد: امروز یک رویداد بزرگ فرهنگی را به لطف دولت سیزدهم در شمال شاهد هستیم.
وی با اعلام اینکه ۱۵۵ میلیون کتاب درسی با محتوا و کاغذ ایرانی روانه بازار شد، افزود: از ۴۵۰۰ تن کاغذ تولید شده در سال ۱۳۹۹ به ۴۱ هزار تن تولید در سال جاری رسید، این میزان تولید تا پایان امسال به ۵۲ هزار تن می‌رسد.
نیک نژاد تصریح کرد: شاید کاغذ تحریر و چاپ سود ده نباشد اما ۶۰۰ میلیون دلار ادوات در این کارخانه فعال است.
وی با اشاره به اینکه تولید کاغذ و برنامه‌ریزی برای آن یکی از برنامه‌های استراتژیک دولت است، تصریح کرد: ما مسئولیت اجتماعی نیز داریم که مهم‌ترین آن تولید کالای مورد نیاز کشور است.
مدیر عامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران، ادامه داد: وظیفه ما به عنوان کارگزار نظام اسلامی این است که همت کنیم کالای مورد نیاز کشور را تولید کنیم.
این مسئول اظهار کرد: برای تولید کاغد تحریر دستکم ۱۳ ماده اولیه مورد نیاز است که با همه سختی‌ها و مشکلات در دو سال اخیر، به این آگاهی رسیدیم که توانایی برداشتن بار از دوش دولت را داریم.
نیک نژاد با اظهار اینکه شهادت می‌دهم به همت همکارانم معبری غیر قابل ‌بازگشت در این کارخانه باز شده و راه‌اندازی خط تولید دیگر کارخانه‌ها نشان از درایت دولت و همکاران ما دارد، یادآور شد: به ما خرده گرفتند که چرا به سمت تولید کاغذ تحریر می‌رویم، بدنه بانک ملی و نگاه ارشد آن با نگاه دولت ممزوج شد و پیام این دولت را دریافت کردیم، به همین دلیل به کارمان با همت بیشتری ادامه می‌دهیم.
وی با اعلام اینکه۳۰ هزار تن ظرفیت تولید کاغذ بلااستفاده داریم، خاطرنشان کرد: در مدت سه ماه، قطع برق ۲۰ هزار تن ظرفیت تولید را کاهش داد، اگر دولت گوشه چشمی به این صنعت در حوزه انرژی و ادوات داشته باشد تا یک دوم نیاز کشور را تامین خواهیم کرد.

اخبار مرتبط

0 0 رای
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x