مراجعه بیش از ۱۲ هزار مصدوم نزاع به مراکز پزشکی قانونی مازندران

نخ نیوز/مازندران مدیرکل پزشکی قانونی مازندران، آمار معاینات انجام شده نزاع، طی هفت ماه ابتدای سال جاری در استان را ۱۲هزارو ۱۱مصدوم اعلام و اظهار کرد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش داشت.
به گزارش نخ نیوز، دکتر علی عباسی با ارائه گزارشی از میزان مراجعات به دلیل نزاع و درگیری به پزشکی قانونی مازندران، گفت: بر اساس گزارش ارسالی از مراکز پزشکی قانونی استان، بیشترین نزاع به ترتیب مربوط به شهرهای ساری و میاندورود با یکهزار و ۷۷۱، بابل با یکهزار ۴۸۶ و نوشهر، چالوس با یکهزار و ۲۶۸ نفر و کمترین نزاع نیز در شهرستان فریدون‌کنار با عدد ۲۲۳  نفر ثبت شده است.
وی افزود: بر اساس آمار ارجاعی از مراکز پزشکی قانونی استان، خرداد ماه با دو هزار و ۴ نفر، مرداد ماه با هزار و ۸۳۴ و تیر ماه با هزار و ۷۲۷ نفز به ترتیب بیشترین و همچنین شهریور ماه با هزار و ۴۷۶ نفر کمترین مورد نزاع گزارش شده است.
مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران تصریح کرد: درگیری‌های نه چندان جدی با موضوعات پیش پا افتاده عوارض و خسارات جدی و غیرقابل جبران برای فرد مضروب، مشکلات و آسیب‌های روحی و روانی بسیار برای ضارب به همراه دارد .
عضو شورای قضایی استان مازندران، یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پائین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت: می‌توان با آموزش مهارت‌های زندگی به خصوص در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا به جای درگیری فیزیکی، با بحث، گفت‌وگو و تفاهم مشکلات فی‌مابین را حل و فصل کنند.
قابل ذکر است، از ۱۲هزارو ۱۱مصدوم ناشی از نزاع و درگیری که در هفت ماهه امسال به پزشکی قانونی مراجعه کردند ۷۷۹۶نفر مرد و ما بقی زن بودند.

اخبار مرتبط

0 0 رای
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x