رسانه انگلیسی: اوکراین خستگی غرب را درباره جنگ احساس می‌کند

روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی می‌نویسد، اوکراین پس از شکست در ضدحملاتش، حمایت‌های غربی را از دست می‌دهد و این کشور جنگ‌زده از این مسئله «خشمگین» است و همچنین شدیدا به آمریکا و اتحادیه اروپا نیاز دارد تا کمک‌ها و بودجه‌های خود را به کی‌یف دو برابر کنند.
به گزارش نخ نیوز، سردبیران روزنامه فایننشال تایمز در ادامه این مطلب همچنین می‌گویند: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه شاید احساس کند که اکنون در قمارش همه چیز به نفع او تغییر پیدا کرده است. در واقع ضدحمله‌ای که اوکراین انتظار داشت نیروهای روس را از کشورش بیرون کند، نتیجه نداشته و به دستاوردی ختم نشده است.
این روزنامه با اشاره به بحران‌های مالی اتحادیه اروپا و کنگره ایالات متحده و همچنین درگیری‌های جاری در منطقه غرب آسیا تاکید می‌کند: اوکراین با یک سری مشکلات مواجه است. به نظر می‌رسد اتحادیه اروپا نمی‌تواند بودجه «تسهیلات صلح» خود را رفع کند. در ایالات متحده، کاخ سفید نیز با مشکل مواجه است و نمی‌تواند کنگره را برای تصویب لایحه کمک دیگری به اوکراین متقاعد کند. در همین حال، توجه و منابع غرب به دلیل جنگ اسرائیل و حماس منحرف شده است.
اما با این حال، حمایت از اوکراین هم در اتحادیه اروپا و هم در آمریکا «همچنان سفت و سخت پابرجاست» اگرچه بازگشت احتمالی دوباره دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا «هشداری» برای این روند تلقی می‌شود.
فایننشال تایمز در ادامه می‌افزاید: اتحادیه اروپا باید راهی بیابد تا ۵۰ میلیارد یورو از بودجه تسهیلات صلح را اجرایی کرده تا بتواند از این طریق سریعا به کی‌یف کمک کند. همچنین تحریم‌های بیشتر و بهتر علیه روسیه و تولیدات نظامی می‌تواند در این روند کارساز باشد.
این روزنامه در پایان می‌گوید: در جبهه نظامی، متحدان باید به تامین جت‌های جنگنده و آموزش خلبانان اوکراینی سرعت بخشند تا پوشش هوایی حیاتی را برای نیروهای زمینی فراهم کنند. آن‌ها به جای اینکه صرفا ذخایر سلاح‌های مازاد و قدیمی را اهدا کنند، به رویکرد سیستماتیک برای ارسال تسلیحات به اوکراین نیاز دارند.
در فوریه سال ۲۰۲۴ جنگ اوکراین دو ساله خواهد شد. این کشور در ژوئن سال جاری میلادی ضدحمله‌ای را آغاز کرد که به اذعان مقامات اوکراینی و غربی نتوانسته دستاورد قابل توجهی را کسب کند. رئیس‌جمهور اوکراین که کشورش متحمل خسارات جانی و مالی سنگینی شده است، همچنان قصد دارد به این مبارزه ادامه دهد.

اخبار مرتبط

0 0 رای
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x