سندرز خواستار مشروط کردن کمک‌های آمریکا به رژیم صهیونیستی شد

سناتور برنی سندرز خواستار این شد که کمک‌های آمریکا به رژیم صهیونیستی مشروط به تغییر «مواضع نظامی و سیاسی» کابینه این رژیم باشد.
به گزارش نخ نیوز، سناتور برنی سندرز در بیانیه‌ای گفت: در حالی که اسرائیل حق دارد به دنبال حماس برود، دولت راست افراطی نتانیاهو حق ندارد جنگی تقریبا کامل علیه مردم فلسطین به راه بیندازد.
سندرز همچنین گفت، ادامه کمک‌ها باید مشروط به تعهد به مذاکرات صلح برای راه‌حل دو دولتی و پایان محاصره یا اشغال غزه توسط رژیم صهیونیستی باشد.
به گزارش پالتیکو، براساس پیشنهاد سندرز، ایالات متحده از کمک‌های بیشتر خودداری می‌کند، مگر اینکه تغییری اساسی در مواضع نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی ایجاد شود.
به گفته دو فرد مطلع، دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا در حال بحث در مورد چگونگی ایجاد شرایط برای کمک‌های نظامی آینده به رژیم صهیونیستی هستند.
جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا با اشاره به آنچه «حق» متحد کلیدی ایالات متحده در «دفاع از خود» در برابر حماس خوانده، قویا از رژیم صهیونیستی در طول جنگ حمایت کرده است. بایدن به تلفات بالای غیرنظامیان در غزه اذعان کرده و نسبت به پایبندی اسرائیل به قوانین بین‌المللی ابراز نگرانی کرده است، اما بارها با آتش‌بس مخالفت کرده و به همکاری نزدیک با مقامات صهیونیستی ادامه می‌دهد.
سناتور سندرز به دلیل امتناع از پیوستن به دیگر دموکرات‌های مترقی در فشار برای آتش‌بس، با انتقاد سایر قانونگذاران آمریکایی روبرو شده است.
جنگ اشغالگران صهیونیست در نوار غزه امروز یکشنبه وارد چهل و چهارمین روز خود شده و همچنان مراکز تجمع غیرنظامیان از جمله مراکز بهداشتی و مدارس آنروا را هدف قرار می‌دهد و تهدیداتش برای هدف قرار دادن جنوب نوار غزه را بیشتر کرده‌ است. مقامات آمریکایی می‌گویند سخت روی توافقنامه وقفه موقت درگیری‌ها در غزه کار می‌کنند.

اخبار مرتبط

0 0 رای
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x