گریفیث: نیاز فوری به آتش‌بس در نوار غزه برای اهداف بشردوستانه وجود دارد

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه بر «نیاز فوری» به آتش‌بس در نوار غزه برای «اهداف بشردوستانه» تأکید کرد و خواستار «جریان گسترده کمک‌ها» شد.
به گزارش نخ نیوز، مارتین گریفیث، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه، بر «نیاز فوری» به آتش‌بس در نوار غزه به منظور «اهداف بشردوستانه» تاکید کرد و افزود که این موضوع «حداقل کار برای تامین نیازها و حفاظت از جمعیت این منطقه» تلقی می‌شود.
گریفیث هشدار داد که جنگ در نوار غزه تهدید می‌کند که کرانه باختری رود اردن را هم در بر بگیرد، «و شاید فراتر از آن به کل منطقه برسد که می‌تواند فاجعه‌های ترسناکی ایجاد کند».
وی بر ضرورت «تأمین امنیت» برای مراکز توزیع به ویژه در جنوب نوار غزه و افزایش تعداد «پناهگاه‌های امن» تحت نظارت «آنروا» که در حال حاضر صدها هزار نفر را پناه داده‌است، تأکید کرد.
این مقام سازمان ملل با اشاره به اینکه صدها هزار فلسطینی در شمال نوار غزه، جایی که شدیدترین نبردها در حال وقوع است، باقی مانده‌اند،  نیز در اشاره به اینکه به رغم ادعاهای اشغالگران که جنوب امن است، اما در واقع هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد، توضیح داد: «به آنها گفته شد که مناطق جنوبی امن است، اما از آنها خواسته شد دوباره به سمت غرب بروند.
وی اعلام کرد که تنها ۱۳۲ میلیون دلار از ۱.۲ میلیارد دلار برای امداد را دریافت کرده‌است.
در مورد سوخت، گریفیث اشاره کرد که ۲۴ هزار لیتر آنروا به این بخش آورده‌است و توضیح داد که این مقدار «در مقایسه با نیاز، کم است» زیرا این بخش روزانه ۲۰۰ هزار لیتر نیاز دارد.
وی خواستار «انتقال از ارسال کمک‌های به دفعات به جریان گسترده آن شد» و در عین حال به «نیاز به تضمین‌های امنیتی و باز شدن گذرگاه کرم ابوسالم» اشاره کرد و به «نیست شدن آب و غذا به ویژه در شمال غزه» اشاره کرد.
وی گفت، به احتمال زیاد تعداد واقعی شهدایی که در اثر تجاوزات اشغالگران به نوار غزه، در زمین، دریا و هوا جان باختند، بسیار بیشتر از آن چیزی است که اعلام شد.
گریفیث با بیان اینکه افزایش تعداد واقعی شهدا به دلیل «وجود آنها زیر آوار ساختمان‌ها» است، افزود: «ارتباطات مختل شده‌است؛ موضوعی که کسب اطلاعات را با مشکل مواجه می‌کند».
وی خاطرنشان کرد: بیش از ۴۱ هزار واحد مسکونی تخریب یا آسیب دیده که ۴۵ درصد از کل مسکن غزه را تشکیل می‌دهد، علاوه بر این‌که یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در داخل آواره شده‌اند.
او توضیح داد که ماهیت خسارت وارده به نوار غزه «نشان دهنده استفاده از مهمات انفجاری بسیار مخرب در یک منطقه پرجمعیت است».
معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه خاطرنشان کرد که بیمارستان المعمدانی تنها بیمارستان فعال در شهر غزه است، در حالی که بیمارستان الشفا هنوز «خدمات بسیار محدود» ارائه می‌دهد.
گریفیث چند روز پیش پیشنهادی را با هدف «توقف ادامه کشتار غزه» ارائه کرد، در حالی که نوار غزه بیش از یک ماه است که در معرض تجاوزات مداوم اشغالگران قرار دارد.
این پیشنهاد شامل «اجرای آتش‌بس به دلایل بشردوستانه، به منظور ازسرگیری خدمات اولیه و کالاهای اساسی» است. بر اساس این پیشنهاد، چنین آتش‌بسی «همچنین برای تسهیل در ارسال کمک‌ها، امکان بازگشت اسرا و ارائه کمک به غیرنظامیان» در غزه حیاتی است.

مطالب مرتبط

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x