چرا متناسب سازی حقوق بازنشستگان مجددا به کمیسیون تلفیق ارجاع شد

یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه به ارائه توضیحاتی در خصوص چرایی ارجاع مجدد متناسب سازی حقوق بازنشستگان به کمیسیون تلفیق پرداخت.
حمیدرضا حاجی بابایی در گفت‌وگو با نخ نیوز اظهار کرد: شب گذشته کمیسیون تلفیق در چند ساعت به بحث و گفت‌وگو درباره روند متناسب سازی حقوق بازنشستگان پرداخت و این بند را مصوب کرد منتهی در آن کلمه «متوسط و میانگین» وجود نداشت.
وی افزود: در زمان بررسی این بند بنده مخالفت کردم که عبارت «متوسط» در این بند وجود داشته باشد در نهایت هم آنچه به تصویب کمیسیون تلفیق رسید چنین عبارتی در آن نبود. ما گلایه‌مندیم که چرا کمیسیون تلفیق گزارش غیر واقعی را به صحن ارائه کرده است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: اگر کلمه متوسط و میانگین در این بند قید شود همه زحمات ما هدر می‌رود و تبدیل به یک کار مبهم و پیچیده خواهد شد که خروجی آن معلوم نیست.
حاجی بابایی در عین حال گفت: مصوبه کمیسیون این است که باید حقوق بازنشستگان ۹۰ درصد حقوق شاغلان باشد و کسی هم در آن شکی ندارد.
وی در پایان گفت: در نهایت رئیس مجلس در جلسه علنی امروز برای رفع این ابهامات و برخی تغییرات ناخواسته در این مصوبه، آن را به کمیسیون تلفیق ارجاع داد تا اصلاح شود.
به گزارش نخ نیوز، در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی بند الحاقی ماده ۲۹ لایحه برنامه هفتم توسعه قالیباف رئیس مجلس این بند را برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع داد. در این بند آمده بود که ضریب بازنشستگان در طول برنامه نسبت به حقوق شاغلان هر سال به میزانی افزایش یابد که در پایان سال سوم برنامه متوسط حقوق بازنشستگان به ۹۰ درصد متوسط حقوق و مزایای مشمول کسورات شاغلان برسد. این افزایش از سال ۱۴۰۳ در سال اول معادل ۴۰ درصد و در سال‌های دوم و سوم هر کدام ۳۰ درصد مابه التفاوت وصول به ۹۰ درصد یاد شده اعمال خواهد شد.

اخبار مرتبط

0 0 رای
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x