جزئیات حمله اشغالگران به کاروان آمبولانس‌ها در غزه

عصر جمعه، هواپیماهای ارتش رژیم صهیونیستی کاروان امدادی و گروهی از آمبولانس‌ها را که از مجتمع پزشکی الشفا در نوار غزه خارج شده و در حالی که برای انتقال مجروحان به گذرگاه رفح در حرکت بودند، هدف قرار دادند.
به گزارش نخ نیوز، این حمله در فاصله زمانی کوتاه بین حرکت کاروان امدادی تا رسیدن آن به بیمارستان دو بار تکرار شد که منجر به یک تراژدی انسانی شد.
جمعیت هلال احمر فلسطین تاکید کرد که کاروان مذکور متشکل از پنج آمبولانس در حدود یک کیلومتری بیمارستان الشفاء مورد حمله قرار گرفت و پس از بسته شدن جاده در اثر بمباران به بیمارستان بازگشت.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، در حین بازگشت این کاروان در فاصله کمی از بیمارستان، یکی از آمبولانس‌ها مستقیما مورد هدف موشک قرار گرفت که منجر به تلفات زیادی از غیرنظامیان و آواره‌ها در ورودی بیمارستان شد.
خبرگزاری وفا خاطرنشان کرد که خدمه آمبولانس و شهروندان به شدت مجروح شدند. این حمله دست کم ۱۵ شهید و بیش از ۶۰ زخمی در بین سرنشینان کاروان امدادی برجای گذاشت.
سپس این حمله وحشیانه و هولناک آمبولانس جمعیت هلال احمر حامل یک مجروح را هدف قرار داد که برای درمان در بیمارستان‌های مصر به سمت گذرگاه رفح حرکت می‌کرد که در نتیجه این حمله وحشیانه خودرو و امدادگران آسیب زیادی دیدند.
جمعیت هلال احمر فلسطین این حمله وحشیانه را که نقض آشکار کنوانسیون‌های ژنو و جنایت جنگی تلقی می‌شود، محکوم کرد.
جمعیت هلال احمر از جامعه بین‌المللی خواست فوراً برای کمک به حفاظت از غیرنظامیان، مقرها و تیم‌های پزشکی که در آن کار می‌کنند، مداخله کند.
جمعیت هلال احمر فلسطین بر لزوم پاسخگویی عاملان این جنایات فجیع و محاکمه آنها، علاوه بر پایبندی به مسؤولیت قانونی کشورهای طرف کنوانسیون ژنو برای تضمین حمایت از پرسنل پزشکی و غیرنظامیان در همه شرایط تاکید کرد.

اخبار مرتبط

0 0 رای
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x