تاکید مجالس ایران و ازبکستان بر توسعه روابط دو کشور

در دیدار دوجانبه نایب رییس مجلس شورای اسلامی با رئیس هیات پارلمانی ازبکستان، طرفین اهتمام و اقدام در جهت توسعه و تعمیق روابط سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دو کشور را ضروری دانستند.
به گزارش نخ نیوز، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور نائب رئیس اول مجلس در حاشیه اجلاس مجمع بین المجالس جهانی (IPU) با رئیس هیات پارلمانی ازبکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار دو جانبه علاوه بر بررسی و تاکید بر تقویت روابط پارلمانی، طرفین اهتمام و اقدام در جهت توسعه و تعمیق روابط سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دو کشور را ضروری دانسته و با توجه به مشترکات فراوان دو کشور دوست و برادر ایران و ازبکستان، سطح تعاملات موجود را خوب ولی قابل گسترش و افزایش بیشتر تا حد مطلوب و ایده آل توصیف کردند.
 همچنین در این دیدار مقرر شد روسای گروه های دوستی پارلمانی ایران و ازبکستان، متن تفاهم نامه های همکاری در عرصه‌های منطقه ای و بین المللی مانند اتحادیه بین المجالس جهانی (ipu) را تهیه کرده و در مسیر توافق و امضای روسای مجالس دو کشور قرار دهند.
در این دیدار تعدادی از نمایندگان عضو هیئت پارلمانی کشورمان از جمله آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی، نوری قزلجه رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ازبکستان و گلرو رییس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

مطالب مرتبط

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x