استفاده رایگان از خدمات درمانی، ویژه ۷۰ درصد از افراد تحت پوشش بیمه سلامت

نخ نیوز/اصفهان مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان با اعلام اینکه حق بیمه در سال ۱۴۰۲ برای یک سال ویژه هر نفر یک میلیون و ۴۳۵ هزار و ۲۰۰ تومان است، گفت: اکنون از جمعیت یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفری افراد تحت پوشش در استان اصفهان بیش از ۷۰ درصد به صورت رایگان بیمه شده و از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند.
محمدحسین صفاری در حضور اصحاب رسانه، به مناسبت هفته بیمه سلامت، اظهار کرد: بیمه سلامت در دولت سیزدهم متحول شده است و با توجه به اجرای کامل نسخه نویسی الکترونیک از دی‌ماه ۱۴۰۰ زیرساخت تمام طرح‌های تحولی در حوزه بهداشت و درمان اجرایی شد. اکنون ۱۰۰ درصد نسخه‌ها توسط پزشکان به‌صورت الکترونیکی و در سامانه‌های مربوطه تجویز می‌شود، روزانه حدود ۳۰ هزار نسخه الکترونیک در سامانه بیمه سلامت استان اصفهان تجویز خواهند شد.
وی با بیان اینکه حق بیمه در سال ۱۴۰۲ برای یک سال، ویژه هر نفر یک میلیون و ۴۳۵ هزار و ۲۰۰ تومان است، افزود: این مبلغ فقط ویژه افرادی که در دهک درآمدی ۱۰ قرار دارند، به شکل کامل محاسبه می‌شود و دهک‌های درآمدی یک تا پنج که بر اساس آزمون ارزیابی وسع به بیمه سلامت معرفی می‌شوند و رایگان تحت پوشش قرار می‌گیرند.
مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان توضیح داد: افراد دهک درآمدی ششم ۲۰ درصد مبلغ حق بیمه سالانه، دهک درآمدی هفتم ۳۰ درصد، دهک درآمدی هشتم ۴۰ درصد و دهک درآمدی نهم موظف هستند ۵۰ درصد از حق بیمه یک میلیون و ۴۳۵ هزار و ۲۰۰ تومانی را پرداخت کنند. همه شهروندان می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری # ۱۶۶۶ از وضعیت پوشش بیمه درمانی خود مطلع شوند، همچنین صدور بیمه‌نامه با مراجعه به سایت bimehsalamatiranian.ir امکانپذیر خواهد بود.
وی با اشاره به پوشش بیمه سلامت به‌صورت رایگان ویژه پنج دهک پایین، افزود: طرح پوشش بیمه درمانی تمام افراد ایرانی با محوریت مناطق کم برخوردار و خانوارهای پنج دهک پایین درآمدی جامعه اجرا شد که اکنون از جمعیت یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفری افراد تحت پوشش در استان اصفهان بیش از ۷۰ درصد به‌صورت رایگان بیمه شده و از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند.
صفاری درباره پوشش بیمه‌ای درمان ناباروری، تصریح کرد: اکنون این ظرفیت برای زوج‌های نابارور فراهم است تا در طول یک سال از سه دوره خدمات درمان ناباروری در تعهد بیمه سلامت با پوشش بیمه‌ای ۹۰ درصد تعرفه بخش دولتی در مراکز ناباروری دولتی و ۹۰ درصد تعرفه عمومی غیردولتی در مراکز عمومی غیردولتی، خصوصی و خیریه‌ای استفاده کنند.
وی خبر داد: در سال ۱۴۰۱، به هزار و ۱۰۰ بیمار دارای مشکل ناباروری در استان اصفهان بیش از ۱۱ میلیارد تومان پرداخت شد که بیش از ۷۰ میلیارد ریال آن مربوط به هزینه‌های دارو بوده و در شش ماهه اول ۱۴۰۲ بیش از شش میلیارد تومان برای ۶۰۰ زوج نابارور هزینه پرداخت شده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان از قرارداد اداره کل بیمه سلامت استان اصفهان با حدود ۵ هزار مؤسسه تشخیصی درمانی شامل پزشکان، داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها و مؤسسات پاراکلینیک در بخش‌های دولتی و خصوصی اطلاع داد و گفت: ماهیانه تعداد ۷۰۰ هزار سند هزینه‌ای دریافتی از این مؤسسات است که مبلغی حدود ۲۰۰ میلیارد تومان سهم سازمان این اسناد در ابتدای ماه بعد به حساب مؤسسات واریز می‌شود و این اقدام در سه دهه اخیر بی‌سابقه بوده است.
وی در خصوص طرح دارویار و شیوه برخورد با داروخانه‌ها خاطرنشان کرد: در این طرح، یارانه دارو به‌طور مستقیم به مصرف‌کننده نهایی دارو می‌رسد و قیمت واقعی دارو توسط سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت می‌شود، در ۹ ماه اجرایی سال ۱۴۰۱ مبلغی حدود ۲۷۷ میلیارد تومان بابت این طرح به داروخانه‌های سطح استان پرداخت شده است، اجرای طرح دارویار ۱۰۰ درصد به هزینه‌های دارویی بیمه سلامت اصفهان اضافه کرد.
صفاری اعلام کرد: طرح صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج از ابتدای آبان ۱۴۰۱ اجرا شده است، تا پایان مهر ۱۴۰۲ در استان اصفهان بالغ بر ۳۴۶ میلیارد تومان برای بیش از ۷۴ هزار بیمار خاص هزینه شده است.

اخبار مرتبط

0 0 رای
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x