توضیح سخنگوی شورای شهر درباره مصدومیت ۶ کودک با بالن‌های قرمز/ تمام بالن‌ها جمع شدند

سخنگوی شورای شهر تهران نسبت به آسیب دیدن کودکان در منطقه ۲۱ ناشی از سقوط بالن کارگاه‌های عمرانی در تهران توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش نخ نیوز، علیرضا نادعلی در حاشیه یکصد و هشتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به تبلیغات سازمان زیباسازی در سطح شهر تهران گفت: به عنوان کسی که در ادوار مختلف در حوزه فرهنگی فعالیت کردم هیچ گاه چنین تولیدات و تنوع تولیدی را در بخش فرهنگی در سطح شهر ندیده‌ایم. البته وقتی حجم کار بالا می‌رود ممکن است اشتباهاتی نیز رخ دهد.
وی با اشاره به اینکه باید نیمه پر لیوان را دید، ادامه داد: با وجود محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی از سوی مردم و در کنار آن قتل یک کارگردان صدا و سیما سازمان زیباسازی به این دو موضوع در کنار هم پرداخت. در حقیقت بنرهای نصب شده به فراخور اتفاقات رخ داده از جمله تشییع پیکر مرحوم مهرجویی مناسب بود. همچنین بنرهایی نیز با موضوع بزرگداشت روز حافظ و اشعاری که از شعرای مختلف در سطح شهر نصب شد و تنها مشکل در رابطه با تصویر سهراب سپهری بود که البته تناسب در اشعار ایشان وجود داشت.
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برخی می‌گویند چرا تمام سلایق را پوشش نمی‌دهیم و همان‌ها چرا نمی‌گویند که اشعار فروغ فرخ زاد در سطح شهر به نمایش گذاشته شده است؟، تأکید کرد: عده‌ای چوب لای چرخ می‌گذارند که سیستم خسته شود. اینکه از تمام خطوط قرمز عبور نکنیم کار سختی است.
وی با اشاره به مسمومیت شش نفر در منطقه ۲۱ به دلیل نصب بالن‌های قرمز رنگ ویژه کارگاه‌های عمرانی در سطح شهر تهران گفت: نصب بالن‌ها در سطح شهر کار خلاقانه‌ای بود تا مردم بدانند کار در حال انجام است؛ اما جنس کار در این بالن‌ها اشتعال پذیر بود و باید ضریب ایمنی در آن لحاظ می‌شد. در یک نقطه محصور کودکان از فنس‌ها عبور کردند و چون گاز بالن کاهش یافته بود سقوط می‌کند و منجر به سوختگی کودکان می‌شود که بلافاصله به مراکز درمانی منتقل و پیگیری‌های لازم صورت می‌گیرد.
نادعلی ادامه داد: تمام بالن‌ها در نقاط محصور نصب شده که دسترسی به آنها وجود نداشته باشد؛ اما با این وجود تمام بالن‌ها جمع‌آوری شد. برای ما این حادثه تلخ بود و با کودکان آسیب دیده دیدار خواهیم کرد.
رعایت پیوست‌های ایمنی واجب‌تر از طرح‌های خلاقانه در شهر است
علیرضا نادعلی همچنین در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه لازم دیدم که در خصوص اقدامات سازمان زیباسازی در روزهای اخیر نکاتی را بیان کنم، گفت: من به عنوان مسئول کمیته هنر شورای شهر تهران در ابتدا از این حجم وسیع تولیدات فرهنگی تشکر می‌کنم؛ چرا که این حجم از تولیدات فرهنگی ظرف مدت چند روز اکران شد که در وهله اول با وجود حملات رژیم صهیونیستی به غزه، شاهد نشان دادن خشم مردم از ماجرای غزه بودیم و بعد از آن نیز با توجه به تشییع پیکر داریوش مهرجویی در سطح شهر و به خصوص در اطراف محل تشییع این کارگردان به‌نام سیما بنرهای تسلیت نصب شد و همزمان با این دو اتفاق به مناسبت روز حافظ شاهد اکران شعرهای شاعران مختلف از طیف‌ و افکار مختلف در سطح شهر بودیم. البته دیکته نانوشته غلط ندارد و با توجه به این حجم تولیدات فرهنگی برخی خطاها ممکن است رخ دهد که مثلا عکس بازیگر فیلم سهراب سپهری به عنوان چهره سهراب اکران شد که البته من روز گذشته به بوستان زیباسازی تاکید کردم که حتما خروجی‌های کار را یک بار به صورت دقیق چک کنند.
وی همچنین در خصوص ایده نصب بالن در محل‌ پروژه‌های عمرانی گفت: در شهر تهران بیش از ۱۳۰ بالن در محل کارگاه‌های عمرانی نصب شد که کار خلاقانه‌ای بود به گونه‌ای که مردم می‌توانستند محل اجرای پروژه‌های عمرانی را ببینند منتهی هر چیزی ملزومات ایمنی خود را دارد. هر چند که رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران در توضیحاتی که برای ما ارسال کرد تاکید کرد که این بالن‌ها در نقاط محصور شده نصب شده بود و در حادثه منطقه ۲۱ نیز این افراد از فنس‌ها رد شده بودند و از آنجایی که باد بالن کم شده بود و به سمت زمین آمده بود و از آنجایی که گاز مناسبی در داخل آن نبود، مشتعل می‌شود.
عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: پیوست‌های ایمنی واجب‌تر از هر گونه کار خلاقانه است.

مطالب مرتبط

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x