اجرای برنامه «سلامت خانواده» در ۹۳ شهر کشور/وضعیت تشکیل پرونده الکترونیک سلامت

رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت از قابلیت ارجاع مستقیم و معکوس پرونده بیمار به همه سطوح سلامت در پرونده الکترونیک سلامت، خبر داد.
به گزارش نخ نیوز، دکتر محسن بارونی در حاشیه همایش کشوری تجلیل از دستاوردها و تکریم فعالان نظام بهداشت کشور در دولت سیزدهم در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: یکی از موضوعات مهم در اجرای برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع ایجاد زیرساخت الکترونیک برنامه بوده است.
وی افزود: با ایجاد پرونده الکترونیک سلامت اطلاعات فرد به سطوح یک، دو و سه قابل ارجاع مستقیم و معکوس خواهد بود.  
وی با اشاره به این که این پرونده دو بخش پیشگیری، بهداشت و درمان را پوشش می‌دهد، اظهار کرد: شروع حرکت ایجاد این زیرساخت در وزارت بهداشت تاکنون بسیار خوب بوده و در سطح یک پرونده الکترونیک تقریبا تکمیل شده است.  
رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، بیان کرد: مطابق کارهای بعدی و تست‌هایی که انجام شده به تدریج پرونده الکترونیک سلامت برای هر شهروند ساخته شده و فقط لازم است اطلاعات مربوط به هر شهروند در پرونده‌ها جایگذاری شود.
بارونی با بیان این که این کار نیاز به یک فراخوان عمومی دارد که ان‌شاءالله انجام خواهد شد، گفت: تشکیل پرونده الکترونیک سلامت در روستاها هیچ مشکلی ندارد و بار عمده کار در شهرهاست.
وی ادامه داد: در فاز دوم برنامه سلامت خانواده ۹۳ شهر کشور تحت پوشش قرار گرفته‌اند و در حال تکمیل نیروی اداری از طریق طرح معاونت توسعه و ایجاد زیرساخت‌ها در این شهرها هستیم.  
بنابر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت در پایان، اذعان کرد: برای اجرای فاز سه برنامه که در انتظار مصوبات شورای عالی بیمه و قرارگاه سلامت خانواده است، باید حتما شهرهایی که به برنامه اضافه خواهند شد واجد زیرساخت‌های لازم برای اجرای برنامه سلامت خانواده باشند.

اخبار مرتبط

0 0 رای
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x