رئیس‌جمهوری برزیل: به بایدن توصیه می‌کنم جنگ طلبی را کنار بگذارد

رئیس جمهوری برزیل اظهار کرد، در چارچوب کارزار جدیدش برای تقویت بودجه‌های زیرساختی و جذب سرمایه گذاری خارجی قصد دارد به جو بایدن توصیه کند که جنگ طلبی را کنار گذاشته و به جایش بر سرمایه‌گذاری در کشورهای دیگر از جمله برزیل تمرکز کند.
به گزارش نخ نیوز، به نقل از پایگاه راشاتودی، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهوری برزیل  در یک سخنرانی در شهر ریو دو ژانیرو از یک کارزار جدید خود برای تقویت بودجه‌های زیرساختی و جذب سرمایه گذاری خارجی رو نمایی کرده و در این راستا به جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا توصیه کرد جنگ طلبی را کنار گذاشته و رو به مشارکت در این کارزار بیاورد.
لولا داسیلوا روز جمعه در شهر ریو دو ژانیرو در سخنرانی در تجمعی با هدف جلب حمایت به این برنامه خود گفت: «ما قصد داریم به جو بایدن بگوییم آمریکا سال‌های زیادی است فقط به جنگ فکر کرده و به سرمایه گذاری در برزیل فکر نکرده است. کمی پول صرف سرمایه گذاری در کشور ما کنید چون این چیزی است که صلح را به کشور ما می‌آورد.»
لولا داسیلوا در سخنرانی خطاب به گروهی از فرمانداران، وزیران دولت و مدیران اجرایی شرکت‌های تجاری تاکید کرد، لازم است رهبران برزیل برای «تبلیغ این پروژه» به کشورهای جهان سفر کنند. رئیس جمهوری برزیل به دنبال جذب اعتبارات مالی و سرمایه گذاری خارجی از سمت کشورهایی همچون چین،‌ آمریکا و امارات متحده عربی و کشورهای اروپایی برای پروژه خود تحت عنوان «برنامه تسریع رشد» برزیل است.
او قرار است این درخواست خود را در ماه سپتامبر هنگامی که با بایدن در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار می‌کند نزد رئیس جمهوری آمریکا مطرح کند. لولا داسیلوا در رابطه با جنگ روسیه و اوکراین موضع بی‌طرفی اتخاذ کرده و بارها بر ضرورت انجام مذاکرات صلح برای پایان دادن به این جنگ تاکید کرده است. او ماه گذشته میلادی بعد از یک نشست رهبران اتحادیه اروپا و آمریکای لاتین در شهر بروکسل اظهار کرد: «جهان دارد از بحران اوکراین خسته می‌شود.»
بایدن در جریان جنگ در اوکراین یک کارزار بین‌المللی برای ارسال میلیاردها دلار تسلیحات برای کی‌یف و اعمال تحریم علیه روسیه را رهبری کرده است. مقام‌های روسیه استدلال کرده‌اند، کمک‌های نظامی غربی‌ها صرفا باعث به طول انجامیدن خشونت‌ها و افزایش ریسک بروز یک جنگ گسترده تر می‌شوند.
پروژه “«برنامه تسریع رشد» دولت داسیلوا شامل سرمایه گذاری به ارزش ۳۵۰ میلیارد دلار در زمینه‌های مختلف اعم از انرژی‌های تجدید پذیر، مسکن و کنترل سیل می‌شود. حدود ۳۶ درصد این پول معادل ۱۲۵ میلیارد دلار از سمت بخش خصوصی تامین شده و بیش از ۷۵ میلیارد دلار آن هم از سمت بودجه فدرال برزیل تامین می‌شود. لولا داسیلوا قصد دارد حدود ۷۴ میلیارد دلار وام را برای کمک به رفع شکاف هزینه‌ای باقی مانده گرفته و شرکت‌های دولتی نیز انتظار می‌رود ۷۰ میلیارد دلار دیگر در آن سرمایه گذاری کنند.

مطالب مرتبط

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x