سوالات متداول درباره ورزش بعد از ابدومینوپلاستی

اگر به دنبال داشتن اندامی متناسب ‌تر و کمک به رفع درد شانه، کمر و گردن خود هستید، جراحی کوچک کردن سینه یا ماموپلاستی یک گزینه عالی برای شماست است. عمل ماموپلاستی شامل برداشتن چربی و پوست اضافی برای دستیابی به سینه ‌های کوچک‌ تر و متناسب با بقیه بدن شما است. اندازه جدید سینه ها در طی مشاوره اولیه با دکتر کامبیز ایزد پناه تعیین می شود. در این جا بهترین نکات و توصیه های دکتر ایزد پناه برای ورزش بعد از ماموپلاستی آورده شده است.

آیا من به عمل ماموپلاستی نیاز دارم؟

ممکن است کاندیدای خوبی برای کوچک کردن سینه (ماموپلاستی کاهشی) باشید اگر موارد زیر را دارید:

  • سینه هایی که بیش از حد بزرگ هستند و به نظر می رسد با بقیه بدن شما تناسب ندارند.
  • درد در گردن، پشت و شانه ها که به دلیل وزن سینه های شما ایجاد می شود.
  • شیارهایی در بالای شانه های شما ناشی از بند سوتین شما به وجود آمده است.
  • دشواری در انجام تمرینات ورزشی و سایر فعالیت های روزمره زندگی به دلیل اندازه سینه شما
  • کاهش اعتماد به نفس به دلیل اندازه غیر معمول سینه های شما که توجه دیگران را به خود جلب می کند

لیفت سینه برای من مناسب تر است یا ماموپلاستی؟

بیماران زمانی که سینه های بزرگشان باعث درد گردن، شانه یا کمر می شود و توانایی آن ها را برای ورزش یا انجام فعالیت های روزانه مهار می کند، به دنبال کوچک کردن سینه هستند. اگر از اندازه سینه خود راضی هستید اما فقط می خواهید شکل و موقعیت سینه خود را تغییر دهید، لیفت سینه می تواند با از بین بردن پوست اضافی و تغییر شکل بافت باقیمانده سینه برای رسیدن به ظاهری جوان تر، به بالا بردن سینه های شما کمک کند. در بیشتر موارد، هر دو روش را می توان برای دستیابی به یک نتیجه بالینی بهتر ترکیب کرد – یعنی لیفت و کاهش. سینه همزمان با هم

آیا می توان در دوران بارداری ماموپلاستی را انجام داد؟

کوچک کردن سینه در دوران بارداری انتخاب خوبی نیست. اندازه سینه شما در این مدت افزایش می یابد که اثرات کوچک کردن سینه را از بین می برد. اکثر جراحان پلاستیک در صورت بارداری، جراحی زیبایی روی شما انجام نمی دهند.

آیا برای عمل ماموپلاستی محدودیت سنی وجود دارد؟

بله، شما باید حداقل ۱۸ سال داشته باشید.

مدت زمان بهبودی جراحی ماموپلاستی چقدر است؟

بهبودی کامل پس از کوچک کردن سینه معمولاً ۸ تا ۱۲ هفته طول می کشد. این بازه به وسعت جراحی و توانایی شما برای بهبودی بستگی دارد. پس از جراحی باید از کار و ورزش با شدت بالا و به طور سنگین اجتناب کرد. 

بعد از جراحی کوچک کردن سینه چگونه بخوابم؟

پس از جراحی باید به پشت بخوابید. این کار به جلوگیری از فشار بیش از حد به سینه شما کمک می کند.

تورم بعد از کوچک کردن سینه چقدر طول می کشد؟

تورم بعد از کوچک کردن سینه می تواند حدود سه تا چهار ماه طول بکشد. این تورم را می توان با پوشیدن لباس های فشاری و مصرف داروهای تجویز شده کنترل کرد. علاوه بر این، با پرهیز از بلند کردن اجسام سنگین و سایر فعالیت‌ های شدید نیز می‌توان از تورم بیشتر جلوگیری کرد.

چه مدت پس از کوچک کردن سینه می توانید ورزش کنید؟

باید منتظر بمانید تا جراحتان دستور دهد. در چند روز اول پس از عمل، به شما اجازه انجام تمرینات پیاده روی سبک برای جلوگیری از لخته شدن خون و بهبود گردش خون شما داده خواهد شد. معمولاً حدود ۳-۴ هفته طول می کشد تا بتوانید ورزش های سبک را شروع کنید. تمرینات شدیدتر ممکن است حدود ۸-۱۲ هفته بعد از جراحی شروع شود..

چه مدت بعد از جراحی ماموپلاستی می توانم رابطه جنسی داشته باشم؟

پس از جراحی ماموپلاستی، توصیه می شود که حداقل سه هفته برای داشتن رابطه جنسی صبر کنید.

چه مدت بعد از کوچک کردن سینه می توانم سوتین زیر سیمی بپوشم؟

قبل از پوشیدن سوتین زیر سیمی باید ۳ تا ۶ ماه صبر کنید زیرا ممکن است منجر به آسیب دیدگی سینه شود.

چه زمانی می توانم بعد از کوچک کردن سینه بدوم؟

بعد از ۶ هفته می توانید دویدن را از سر بگیرید.

چه زمانی می توانم بعد از کوچک کردن سینه شنا کنم؟

دو ماه بعد از جراحی می توانید شنا کنید.

چه زمانی می توان بعد از کوچک کردن سینه وزنه برداری کرد؟

۶ هفته پس از کوچک کردن سینه شما مجاز به انجام فعالیت هایی هستید که به سینه و قفسه سینه شما مربوط هستند.

بعد از کوچک کردن سینه چه سوتین بپوشم؟

شما باید از یک سوتین مخصوص بعد از عمل ماموپلاستی استفاده کنید. سوتین ساپورت بدون سیم بپوشید. این سوتین از آسیب بیشتر به سینه شما جلوگیری می کند.

سوتین ورزشی بعد از کوچک کردن سینه چقدر باید تنگ باشد؟

سوتین شما باید مناسب باشد اما نه خیلی تنگ. هنگام انجام فعالیت های مختلف، نباید هنگام پوشیدن سوتین ورزشی خود احساس ناراحتی یا فشاری کنید.

بعد از کوچک کردن سینه چه زمانی می توانید به پهلو بخوابید؟

توصیه می شود قبل از خوابیدن به پهلو، ۲ تا ۴ هفته صبر کنید.

چگونه پس از کوچک کردن سینه احساس بازگشت به نوک سینه هایم داشته باشم؟

در عرض ۲ تا ۳ ماه، حساسیت نوک پستان شما به طور طبیعی بازیابی می شود. احساس تغییرات در حس نوک سینه ها پس از کوچک کردن سینه طبیعی است، اما این فقط موقتی است. اگر بعد از ۲ تا ۳ ماه حساسیت نوک سینه شما درست نشد، باید با جراح خود مشورت کنید تا بهترین اقدام را تعیین کنید.

عمل جراحی سینه

چگونه اسکارهای کوچک کردن سینه را کاهش دهم؟

تعدادی روش درمانی برای به حداقل رساندن جای زخم پس از کوچک کردن سینه وجود دارد. نوع برش، لیزر و محصولات می تواند کمک کننده باشد. ژل اسکار ممکن است برای اسکارهای تازه یا قدیمی استفاده شود تا به کاهش ظاهر آن ها کمک کند. با گذشت زمان، اسکارها معمولاً رنگ خود را از دست می دهند و حتی اندازه آن ها کوچک می شود. جراح شما توصیه می کند که به محض بهبودی برش از ژل اسکار استفاده کنید. برخی از بیماران دچار اسکارهای برجسته، هیپرتروفیک یا کلوئید می شوند که نیاز به درمان های خاصی دارند.

  آیا می توان بعد از عمل ماموپلاستی به نوزاد شیر داد؟

احتمال زیادی وجود دارد که بعد از عمل ماموپلاستی همچنان بتوانید شیر دهید. دکتر کامبیز ایزد پناه از تکنیک های خاصی برای حفظ مجاری شیر شما استفاده می کند تا توانایی شیردهی شما کمتر تحت تاثیر قرار گیرد.

آیا سینه ها بعد از کوچک کردن دوباره رشد می کنند؟

بعید است که به همان اندازه بزرگ رشد کنند. با این حال، عواملی مانند بارداری و افزایش وزن قابل توجه می تواند باعث بزرگتر شدن مجدد سینه شما شود.

آیا می توانید دومین جراحی کوچک کردن سینه انجام دهید؟

بله امکان دارد. اگر توسط یک جراح مجرب انجام شود، دومین جراحی کوچک کردن سینه شما می‌تواند افتادگی یا سنگینی سینه‌ ها را پس از زایمان بیشتر یا نوسانات وزن بهبود بخشد.

آیا عمل ماموپلاستی بر بارداری تأثیر می گذارد؟

خیر

آیا بارداری نتایج حاصل از عمل ماموپلاستی را خراب می کند؟

بارداری می تواند تغییرات زیادی را در بدن شما ایجاد کند، بنابراین می تواند بر نتایج کوچک کردن سینه شما تأثیر بگذارد. به طور خاص، تغییرات سینه مانند افزایش قابل توجه اندازه سینه در دوران بارداری می تواند نتایج کوچک کردن سینه شما را خراب کند. به همین دلیل است که عمل جراحی ماموپلاستی برای زنانی که بچه دار شده اند و قصد بارداری مجدد در آینده را ندارند توصیه می شود.

بلافاصله پس از کوچک کردن سینه چه نوع تمرینی می توانم انجام دهم؟

تنها تمرینی که یک روز پس از جراحی مجاز به انجام آن هستید پیاده روی است. باید با سرعت بسیار آهسته باشد و نباید بیشتر از ده تا پانزده دقیقه باشد.

چقدر طول می کشد تا بتوانم به فعالیت های عادی خود بازگردم؟

معمولاً چند هفته پس از جراحی می توانید کمی کارهای خانه را انجام دهید. در این زمان، اکثر بیماران نیز می توانند به سر کار برگردند (به شرطی که کار شما از نظر فیزیکی فشرده نباشد). تقریباً بلافاصله پس از جراحی می توانید راه رفتن را شروع کنید. پس از شش هفته، اکثر بیماران احساس می کنند که حالشان خوب است و به تمام فعالیت های معمول خود باز می گردند.

تورم بعد از جراحی کوچک کردن سینه چقدر طول می کشد؟

بیشتر تورم در حدود شش هفته پس از جراحی کوچک کردن سینه از بین خواهد رفت. ورم جزئی ممکن است حدود دو ماه طول بکشد تا از بین برود.

آیا می توانم پس از جراحی کوچک کردن سینه از پوشیدن لباس فشاری صرف نظر کنم؟

خیر، حداقل یک ماه بعد از جراحی باید از لباس فشاری استفاده کنید. این لباس به کاهش تورم کمک می کند و نتیجه عمل شما بهبود پیدا می کند.

بعد از کوچک کردن سینه چه نوع سوتین هایی بپوشم؟

در چهار تا شش هفته اول پس از جراحی کوچک کردن سینه از سوتین فشاری استفاده کنید. بسپس می توانید به پوشیدن سوتین های ورزشی روی بیاورید. پس از آن، می توانید هر سوتین دلخواه خود را بپوشید.

دکتر ایزد پناهسخن پایانی

فراموش نکنید که انواع جراحی‌های پلاستیک، ترمیمی و زیبایی باید با ظرافت و دقت انجام شود تا نتیجه حاصل از آن طبیعی و مطلوب باشد. اگر قصد انجام هر کدام از جراحی های فوق را دارید، شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع جراحی‌های زیبایی، مقالات سایت را  به آدرسdrkambiz-izadpanah.com مطالعه نموده و یا نمونه کارهای بیشتری را در پیج اینستاگرام دکتر ایزدپناه مشاهده کنید.

مطالب مرتبط

0 0 رای‌ها
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x