نیروهای قسد ساختمان‌های دانشگاهی و منازل اطراف پایگاه آمریکا در شرق سوریه را اشغال کردند

نیروهای قسد که مورد حمایت ارتش آمریکا هستند، ساختمان‌های دانشگاهی و مسکونی در شهر حسکه سوریه در اطراف پایگاه غیرقانونی آمریکا را اشغال کردند.
به گزارش نخ نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، منابع محلی در شهر حسکه سوریه اعلام کردند: گروهی از نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) که مورد حمایت ارتش آمریکا هستند شامگاه دوشنبه به ساختمان‌های دانشکده‌های ادبیات و خوابگاه محله اللیلیه وابسته به دانشگاه دولتی فرات حمله کردند.
افراد مسلح تمام ساکنان این ساختمان‌ها را که از اعضای هیئت علمی و رؤسای دانشکده‌ها و معاونان رئیس دانشگاه فرات و کارمندان دولتی بودند، بیرون کردند.
نیروهای قسد که مورد حمایت مستقیم ارتش آمریکا هستند در این ساختمان‌ها و دانشکده‌های مهندسی که جنگنده‌های آمریکایی سال میلادی گذشته به دنبال حوادث زندان الصناعه آن را ویران کردند، مستقر شدند.
قسد همچنین هشدارهای فوری به ساکنان برای تخلیه ساختمان‌های نزدیک پایگاه غیرقانونی آمریکا داد.
این عملیات امنیتی و نظامی چند ساعت بعد از ورود تجهیزات نظامی و لجستیکی نیروهای ارتش آمریکا به پایگاه غیرقانونی آنها در محله غویران انجام شد.
همچنین این اقدامات همزمان با تحولات سیاسی روابط سوریه با کشورهای عربی و تلاش‌های صورت گرفته برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا