انصارالله: برای همه گزینه‌ها آماده هستیم

عضو شورای عالی سیاسی یمن و یکی از رهبران جنبش انصارالله در سخنانی درباره مذاکرات جاری در صنعاء با عربستان سعودی تأکید کرد که یمنی‌ها هم آماده صلح هستند و هم آماده جنگ.
به گزارش نخ نیوز، به نقل از شبکه خبری المیادین، محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن و یکی از رهبران جنبش انصارالله در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر ایفای نقش میانجیگر توسط عربستان سعودی در مذاکرات جاری در صنعاء و اظهارات سفیر عربستان در این باره اظهار کرد: دشمن در هر دور از مذاکرات، شایعاتی را مطرح می‌کند تا جبهه داخلی را متزلزل کند و مدافعان میهن را شیطان جلوه دهد.
الحوثی تاکید کرد: گفت‌وگو با عربستان به‌عنوان رهبر ائتلاف متجاوز پس از آمریکا صورت می‌گیرد و نتایج آن از مجاری رسمی به مردم یمن اعلام می‌شود. این گفت‌وگو از چارچوب پرونده انسانی خارج نشده است و مهمترین محور آن پرداخت حقوق‌ها است که به عنوان یکی از سلاح‌های ائتلاف برای نابودی یمن و مجازات ملت آن قطع شد.
وی در ادامه تاکید کرد که صنعا برای همه گزینه‌ها آماده است، اگر آنها صلح می‌خواهند ما اهل صلح هستیم و اگر جنگ می‌خواهند ما را هشت سال تجربه کرده‌اند.
در همین حال، محمد طاهر أنعم، مشاور شورای عالی سیاسی و عضو تیم آشتی ملی و راه حل سیاسی یمن نیز گفت که صنعا دارای سلاح‌های قدرتمندی است که می‌تواند از نظر اقتصادی و سیاسی به حکومت آل سعود آسیب برساند و به همین دلیل است که سعودی‌ها به دنبال راه حلی در صنعاء هستند.
أنعم افزود: نکته کلیدی این است که عربستان یک دشمن است و نه میانجی. این چیزی است که آنها به هر طریقی سعی در مانور دادن بر روی آن دارند و یکی از این تلاش‌ها اظهارات امروز سفیرشان بود که گفت برای یافتن راه حلی برای بحران یمن به صنعاء آمده است.
وی خاطرنشان کرد: عربستان همچنان در تلاش است تا از مسؤولیت خرابکاری در یمن فرار کند و موفق نخواهد شد. رهبری صنعاء رشوه دریافت نمی‌کند و یا قابل فروش نیست و بنابراین وضعیت متفاوت است.
انعم همچنین تاکید کرد: صلح با «لبخندهای زرد» (لبخند مصنوعی و به نوعی بی‌محتوا) حاصل نمی‌شود، بلکه با اعتراف به اشتباهات و مسؤولیت پذیری به دست می‌آید.
این اظهارات پس از آن بیان شد که محمد آل جابر، سفیر عربستان در یمن در چندین رشته توییت درباره سفرش به صنعاء و دیدار با مقامات انصارالله گفت: سفرم به صنعا به منظور ادامه تلاش‌های عربستان در پایان دادن به بحران یمن و حمایت از طرحی است که عربستان در سال ۲۰۲۱ ارائه کرد.

اخبار مرتبط

0 0 رای
امتیازدهی به مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه‌ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x